    From: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przewrażliwiony(?) kanar
    Date: Thu, 17 Nov 2005 16:50:20 +0100

    Niedawno, będąc u kolegów w Bydgoszczy, natknąłem się w autobusie na
    kontrolera z Renomy. Grzecznie pokazałem mu bilet, ten poszedł dalej, po
    czym odwróciłem się do kolegi i w formie żartu rzucilem tekst w stylu "Co to
    się dzieje, wkoło same kaczki i kanarki". Kontroler widocznie usłyszal to,
    bo cofnął się, "zawisł" nade mną po czym spytał, czy określenie "kanarek"
    miało się tyczyć jego. Nie zaprzeczyłem. Widziałem, że jest wkurzony.
    Stwierdził, że obrazilem go na co ja stwierdziłem, że dla mnie nie jest to
    obraźliwe określenie. Schował plakietkę poczym stwierdził, że teraz to on
    jest w cywilu i może wytoczyć mi proces cywilny. Zarządał, bym okazał
    dokumenty, czego oczywiście odmówiłem. W tym momencie wyciągnął telefon z
    postanowieniem zadzwonienia na policję - choć chyba raczej symulowal
    rozmowę. W pewnym momencie próbował zamachnąć się na mnie, ale powstrzymał
    go drugi kontroler. Ostrzegłem go, że jeśli mnie dotknie, będzie mial sprawę
    o naruszenie nietykalności.
    I tu pytanie: Czy kontroler będący de facto na służbie mógłby oskarżyć mnie
    o zniesławienie za nazwanie go kanarkiem ?
    Czy jeśli chodzi o zniesławienie to do osób publicznych, jakimi są
    kontrolerzy MZK stosuje się te same przepisy co do osób
    cywilnych ? Czy miał on prawo rządać ode mnie dokumentów? Czy w momencie,
    gdyby uderzył mnie, przekroczyłby swoje uprawnienia ?