  • Data: 2008-12-29 13:32:25
    Temat: Prawo budowlane - problem
    Od: Simon_di_Gaddo <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Następująca kwestia - 30 czerwca bieżącego roku miałem odebrać
    mieszkanie. Mieszkanie jest w domu wielorodzinnym - 3 kondygnacje licząc
    z poddaszem - w sumie 15 mieszkań. Deweloper 15 września złożył podanie
    o odbiór techniczny w urzędzie w Zgierzu - czyli w tym pod który podlega
    administracyjnie teren na którym stoi budynek. Ponoć chodziło o jakieś
    "pierdółki" jak: budynek o 15cm za wysoki, jakieś 1,5 metrowe "maszty"
    oświetleniowe... i finalnie decyzja była odmowna. Złożył odwołanie do
    instancji wyższej - Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w
    Łodzi. Decyzja oczywiście pozytywna wg dewelopera miała zapaść przed
    świętami, a najpóźniej do końca roku. Dzisiaj 29 grudnia - kolejna
    prośba do banku o przedłużenie terminu finalnego uruchomienia kredytu i
    już jakieś tam nerwy...
    Siedzę sobie w pracy i wymyśliłem, że zadzwonię sobie do WINB i z
    pierwszej ręki dowiem się o co chodzi... Co się okazało - działka
    została przeznaczona pod zabudowę *jednorodzinną*, a nie wielorodzinną.
    Ponoć to standardowe u deweloperów, żeby coś zalegalizować po
    wybudowaniu. No szlag mnie trafił powiem szczerze. Oczywiście słowa z
    ust dewelopera o tym nie usłyszałem.
    Czy to możliwe, że budynek zostałby uznany za zabudowę jednorodzinną,
    gdyby miał 15cm mniej? Z tego co się dowiedziałem od pani, która sprawy
    nie prowadzi, WINB utrzymał w mocy postanowienie niższej instancji... i
    teraz ta decyzja jest skarżona przez dewelopera do Sądu
    Administracyjnego - a tam wg pani z WINB zostanie uchylona ze względu na
    "czynnik społeczny"

    Co o tym myślicie? W sensie jak to może się zakończyć? Bo mnie już nie
    jest wesoło - chociażby ze względu na kolejną ponoć około 3 miesięczną
    "obsuwę"...

    I już myślę o tym jak dewelopera zmusić do sporej obniżki ceny.