eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa "konsumenta" › Prawa "konsumenta"
  • Data: 2008-07-31 20:52:59
    Temat: Prawa "konsumenta"
    Od: "Domowo" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam

    Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
    kupowania "online", zamiast "live"?
    Uszczegóławiając:
    czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
    możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
    traktować Allegro?
    Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
    sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego wymiany,
    podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości nie mam.
    Jak to jest i z czego wynika?

    Skąd się wzięło pytanie:
    otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k pln)
    i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym sprawdzeniu
    sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od sprzedawcy
    WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest tak różowo i
    muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję przez długi
    czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1