-
1. Data: 2008-07-31 20:52:59
Temat: Prawa "konsumenta"
Od: "Domowo" <d...@a...pl>
Witam
Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
kupowania "online", zamiast "live"?
Uszczegóławiając:
czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
traktować Allegro?
Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego wymiany,
podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości nie mam.
Jak to jest i z czego wynika?
Skąd się wzięło pytanie:
otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k pln)
i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym sprawdzeniu
sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od sprzedawcy
WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest tak różowo i
muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję przez długi
czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)
-
2. Data: 2008-07-31 21:29:15
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: "e-zop" <e...@o...pl>
Użytkownik "Domowo" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
news:g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
> kupowania "online", zamiast "live"?
> Uszczegóławiając:
> czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
> możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
> traktować Allegro?
> Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
> sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego
> wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości
> nie mam.
> Jak to jest i z czego wynika?
>
> Skąd się wzięło pytanie:
> otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k
> pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym
> sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od
> sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest
> tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję
> przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)
-
3. Data: 2008-07-31 21:31:23
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: "e-zop" <e...@o...pl>
marz racje
Użytkownik "Domowo" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
news:g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
> kupowania "online", zamiast "live"?
> Uszczegóławiając:
> czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
> możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
> traktować Allegro?
> Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
> sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego
> wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości
> nie mam.
> Jak to jest i z czego wynika?
>
> Skąd się wzięło pytanie:
> otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k
> pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym
> sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od
> sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest
> tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję
> przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)
-
4. Data: 2008-07-31 22:46:13
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>
Domowo pisze:
> czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
> możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
> traktować Allegro?
> Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
> sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego
> wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości
> nie mam.
> Jak to jest i z czego wynika?
Na jakimś vortalu wypowiadał się prawnik, że w przypadku zakupu na aukcji Kup
teraz obowiązuje przepis o 10 dniach zaś w przypadku zwykłych aukcji już nie.
-
5. Data: 2008-08-01 08:21:26
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: "Alien" <a...@a...com.pl>
A z ciekawości:
co w sytuacji, gdy zamawiam sprzęt przez internet (płacę przelewem "w
ciemno"), natomiast odbieram osobiście?
Czy przysługuje 10 dni na zwrot towaru?
-
6. Data: 2008-08-01 08:37:44
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: Maverick <k...@N...pl>
Domowo pisze:
> Witam
>
> Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
> kupowania "online", zamiast "live"?
> Uszczegóławiając:
> czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
> możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
> traktować Allegro?
> Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
> sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego
> wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości
> nie mam.
> Jak to jest i z czego wynika?
>
> Skąd się wzięło pytanie:
> otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k
> pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym
> sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od
> sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest
> tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli
> pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)
Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na np
targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od umowy w
ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny.
PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i
odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic
koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie przydaje.
Kupujac w normalnym sklepie jako konsument korzystaj z "niezgodnosci
towaru z umowa" - przez pierwsze pol roku to sprzedawca musi udowodnic
ze sprzet jest dobry (defaultowo uznaje sie ze jesli byla jakas usterka
w ciagu pierwszego polrocza, to znaczy ze byla ona tam od momentu
produkcji). Przez nastepne 18 miesiecy to ty musisz udowadniac ze
usterka nie wynikla z twojego urzytkowania, ale i tak zazwyczaj latwiej
niz na gwarancji. Gwarancja daje dowolnosc ustalania jej zasad - a
niezgodnosc towaru z umowa podlega ustawie - i wszystko jest w niej
jasno okreslone
--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - juz pelnoletni
-
7. Data: 2008-08-01 14:29:00
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: Sebcio <s...@n...com>
Alien pisze:
> co w sytuacji, gdy zamawiam sprzęt przez internet (płacę przelewem "w
> ciemno"), natomiast odbieram osobiście?
> Czy przysługuje 10 dni na zwrot towaru?
Tak, gdyż sama umowa została zawarta na odległość. Zwracam jednocześnie
uwagę że ów termin dotyczy zgłoszenia chęci zwrotu a nie samego zwrotu.
Tak więc mogę w tym czasie oświadczyć sprzedawcy, że chcę zwrócić towar
(art.7 ust.1). Oczywiście termin ten liczy się od daty wydania towaru a
nie od daty zakupu (art. 10 ust.1). Sam zwrot powinien nastąpić
niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni (art.7 ust.3).
Zwracam uwagę na obowiązki sprzedawcy, w tym obowiązek poinformowania
kupującego o prawie wypowiedzeniu umowy w ciągu 10 dni (art. 9).
Niespełnienie tego obowiązku powoduje że dziesięciodniowy termin może
zostać wydłużony nawet do trzech miesięcy.
--
Pozdrawiam,
Sebcio
-
8. Data: 2008-08-02 22:05:28
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Maverick wrote:
> Domowo pisze:
>> Witam
>>
>> Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające
>> do kupowania "online", zamiast "live"?
>> Uszczegóławiając:
>> czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam
>> większe możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym"
>> sklepie? I jak traktować Allegro?
>> Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując
>> "przez sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub
>> jego wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich
>> możliwości nie mam.
>> Jak to jest i z czego wynika?
>>
>> Skąd się wzięło pytanie:
>> otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo
>> ~3k pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po
>> dokładnym sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad,
>> mogę żądać od sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU
>> pieniędzy? Czy nie jest tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę
>> gwarancyjną? (czyli pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez
>> pieniędzy?)
>
> Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na
> np targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od
> umowy w ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny.
>
> PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i
> odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic
> koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie
> przydaje.
żebyś sie kurcze bardzo nie zdziwił jak się okaże że sie będziesz z .... po
sądach włóczył.
-
9. Data: 2008-08-02 22:07:24
Temat: Re: Prawa "konsumenta"
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Marek Dyjor pisze:
>> Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na
>> np targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od
>> umowy w ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny.
>>
>> PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i
>> odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic
>> koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie
>> przydaje.
>
> żebyś sie kurcze bardzo nie zdziwił jak się okaże że sie będziesz z ....
> po sądach włóczył.
Z tego co mi kiedyś agent providenta opowiadał wynikało, że zwroty do
10 dni przyjmują zgodnie z ustawą, ale:
1. Pierwsza pożyczka dla danego klienta jest zawsze niewielka, więc
wiele się nie zyska
2. Drugi raz pożyczki już się u nich nie dostanie.
--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl