  • Data: 2008-08-01 14:29:00
    Temat: Re: Prawa "konsumenta"
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Alien pisze:

    > co w sytuacji, gdy zamawiam sprzęt przez internet (płacę przelewem "w
    > ciemno"), natomiast odbieram osobiście?
    > Czy przysługuje 10 dni na zwrot towaru?

    Tak, gdyż sama umowa została zawarta na odległość. Zwracam jednocześnie
    uwagę że ów termin dotyczy zgłoszenia chęci zwrotu a nie samego zwrotu.
    Tak więc mogę w tym czasie oświadczyć sprzedawcy, że chcę zwrócić towar
    (art.7 ust.1). Oczywiście termin ten liczy się od daty wydania towaru a
    nie od daty zakupu (art. 10 ust.1). Sam zwrot powinien nastąpić
    niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni (art.7 ust.3).

    Zwracam uwagę na obowiązki sprzedawcy, w tym obowiązek poinformowania
    kupującego o prawie wypowiedzeniu umowy w ciągu 10 dni (art. 9).
    Niespełnienie tego obowiązku powoduje że dziesięciodniowy termin może
    zostać wydłużony nawet do trzech miesięcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio