eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa "konsumenta" › Prawa "konsumenta"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Domowo" <d...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawa "konsumenta"
    Date: Thu, 31 Jul 2008 22:52:59 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 21
    Message-ID: <g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-209-175.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1217537583 32329 87.205.209.175 (31 Jul 2008 20:53:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Jul 2008 20:53:03 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Sender: 06z6GOVW+RRcF2wdP+AI6R9zFeHdHcze
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:546494
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
    kupowania "online", zamiast "live"?
    Uszczegóławiając:
    czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
    możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
    traktować Allegro?
    Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
    sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego wymiany,
    podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości nie mam.
    Jak to jest i z czego wynika?

    Skąd się wzięło pytanie:
    otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k pln)
    i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym sprawdzeniu
    sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od sprzedawcy
    WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest tak różowo i
    muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję przez długi
    czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1