eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa "konsumenta" › Re: Prawa "konsumenta"
  • Data: 2008-08-01 08:37:44
    Temat: Re: Prawa "konsumenta"
    Od: Maverick <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Domowo pisze:
    > Witam
    >
    > Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
    > kupowania "online", zamiast "live"?
    > Uszczegóławiając:
    > czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
    > możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
    > traktować Allegro?
    > Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
    > sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego
    > wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości
    > nie mam.
    > Jak to jest i z czego wynika?
    >
    > Skąd się wzięło pytanie:
    > otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k
    > pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym
    > sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od
    > sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest
    > tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli
    > pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)

    Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na np
    targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od umowy w
    ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny.

    PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i
    odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic
    koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie przydaje.

    Kupujac w normalnym sklepie jako konsument korzystaj z "niezgodnosci
    towaru z umowa" - przez pierwsze pol roku to sprzedawca musi udowodnic
    ze sprzet jest dobry (defaultowo uznaje sie ze jesli byla jakas usterka
    w ciagu pierwszego polrocza, to znaczy ze byla ona tam od momentu
    produkcji). Przez nastepne 18 miesiecy to ty musisz udowadniac ze
    usterka nie wynikla z twojego urzytkowania, ale i tak zazwyczaj latwiej
    niz na gwarancji. Gwarancja daje dowolnosc ustalania jej zasad - a
    niezgodnosc towaru z umowa podlega ustawie - i wszystko jest w niej
    jasno okreslone

    --
    Regards,
    Maverick
    PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
    Nissan Bluebird - juz pelnoletni

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1