  • Data: 2008-01-31 18:04:41
    Temat: Prawa autorskie, minimalne stawki, wyrok, apelacja.
    Od: asik <a...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich madrych :)

    Pewne stowarzyszenie ukradlo z mojej prywatnej strony WWW zdjecia,
    ktore nastepnie umiescilo na swojej stronie WWW. Po wykryciu tego faktu
    zwrocilem sie do stowarzyszenia o zaprzestanie publikacji zdjec i zaplate wyliczona
    wg cennika ZPAF (http://www.zpaf.pl/pl/content/prawa_aut/inet.php). Stowarzyszenie
    usunelo strone, ale zaplacic nie chcialo. W zwiazku z tym skierowalem sprawe do sadu.

    Po wielu perypetiach, koniec koncow sprawe wygralem...

    1) Sąd uznal, ze zostaly zlamane moje prawa autorskie.
    2) Sąd uznał, ze stalo sie to w sposob zawiniony, toteż uzasadnionym bylo pomnozenie
    wyliczonej kwoty x3.

    ... choc tak na prawde przegralem:

    3) Sąd uznal, ze poniewaz nie jestem zawodowym fotografem i nie sprzedalem nigdy
    zadnego
    zdjecia, to nie nalezy mi sie kwota ktorej sie domagalem (minimalne stawki okreslone
    przez
    ZPAF w cenniku, za wykorzystanie zdjec do materialow reklamowych), a tylko ich 20%.

    Bede skladal od wyroku apelacje, gdyz w takim ksztalcie wyszlo na to, ze doplacilem
    (i to
    calkiem sporo) to calego interesu. W zwiazku z tym chcialbym prosic o pomoc,
    informacje,
    wskazowki... cokolwiek, co mogloby mi pomoc w apelacji. Na zlozenie apelacji mam
    tylko 7 dni,
    czas jest wiec tu dla mnie bardzo istotny.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Serdecznie pozdrawiam.

    --
    asik <a...@w...net.pl>