  • Data: 2008-01-31 23:01:00
    Temat: Re: Prawa autorskie, minimalne stawki, wyrok, apelacja.
    Od: asik <a...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> wrote:

    > A jak jest podstawa prawna tego uznania?? Przecie? to bez sensu jest.
    > Potraktowa?e? ich ulgowo i swe bezcenne zdj?cia policzy?e? im po najni?szej
    > taryfie i dla s?du, to za du?o ?? Trzeba by?o powiedzie?, ?e nie jeste?
    > zawodowcem, ale artyst?.

    O ile dobrze pamietam (nie mam jeszcze uzasadnienia na pismie) to:

    Art. 79. 1. Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie
    prawa majątkowe, zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści
    albo zapłacenia w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest
    zawinione, potrójnej wysokości stosownego wynagrodzenia z chwili jego
    dochodzenia; twórca może również żądać naprawienia wyrządzonej szkody,
    jeżeli działanie naruszającego było zawinione.

    Kluczowe jest tutaj "stosownego wynagrodzenia". Tutaj jest wyjasnienie
    co nalezy przez to rozumiec: http://prawo.vagla.pl/node/4182
    Z tym ze dla mnie wlasnie stosowne wynagrodzenie, to stawka minimalna
    z tabeli ZPAFu. Stowarzyszenie 'kradnac' moje zdjecia postawilo mnie
    wobec faktu dokonanego, pozbawiajac sie mozliwosci czy to negocjacji,
    czy nie kupienia zdjec, bo cena jest dla nich zbyt wysoka.

    --
    asik <a...@w...net.pl>