    From: "Jakub Gach" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pracodawca nie chce dać mi PITa
    Date: Mon, 27 Feb 2006 23:18:07 +0000 (UTC)

    Witam,

    Bardzo proszę Was o pomoc bo nie wiem co mam zrobić w takiej sytuacji, liczę
    tylko na Was :)
    Mam taki problem: pracowalem w tamtym roku przez półtora miesiąca na
    umowie-zlecenie (podpisanej przez pracodawcę i przeze mnie). Poprosilem
    wczoraj pracodawcę o PITa na tą umowę no i dziwnie się moją prośbą zmieszał.
    Wyczułem że najprawdopodobniej umowę ze mną po prostu wyrzucił do kosza,
    licząc na to że nie upomnę się o swoje ze wzgledu na wiek i małe doświadczenie
    (mam 18 lat) i chyba byłem zatrudniony po prostu "na czarno".

    Moje pytania są następujące:
    1. Jesli wyrzucił on umowę do kosza, czy mogę w jakis sposob dostać zwrot
    podatku posiadając moją kopię umowy.
    2. Jeśli wyrzucił on umowę do kosza czy mogę zgłosić ten fakt jakiejś
    instytucji (aby ukarała ona pracodawcę za takie praktyki).
    3. Jeśli po prostu nie da mi PITa bez podawania jakichkolwiek powodów co
    powinienem zrobić (czy powinienem sie martwić że mogą naliczać mi się jakieś
    odsetki za nierozliczenie się z zusem).

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.