  • Data: 2006-02-27 23:41:13
    Temat: Re: Pracodawca nie chce dać mi PITa
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Gach" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:du01bf$3fk$1@inews.gazeta.pl...

    > Moje pytania są następujące:
    > 1. Jesli wyrzucił on umowę do kosza, czy mogę w jakis sposob dostać zwrot
    > podatku posiadając moją kopię umowy.

    Oczywiscie, wypelniasz PIT-37 wpisujac dane z umowy i skladasz wyjasnienie,
    ze nie otrzymales od Zleceniodawcy informacji PIT-8B.
    Juz Urzad Skarbowy odpowiednio scignie sobie goscia, ktory de-facto okradl
    Cie z Twojego podatku.

    > 2. Jeśli wyrzucił on umowę do kosza czy mogę zgłosić ten fakt jakiejś
    > instytucji (aby ukarała ona pracodawcę za takie praktyki).

    To nie jest pracodawca, tylko zleceniodawca.
    Informacja o nieotrzymaniu PIT-8B powinna uruchomic odpowiednia procedure
    przeciwko temu Zleceniodawcy.

    > 3. Jeśli po prostu nie da mi PITa bez podawania jakichkolwiek powodów co
    > powinienem zrobić (czy powinienem sie martwić że mogą naliczać mi się
    jakieś
    > odsetki za nierozliczenie się z zusem).

    Jesli sie uczysz, to od umowy zlecenia to do ZUS-u raczej nie musial Cie
    zglaszac.
    Pozostaje tylko Urzad Skarbowy.
    Napisz na grupe, jak ta sprawa sie zakonczyla.

    Pozdrawiam
    SDD