  • 31. Data: 2008-07-31 10:12:44
    Temat: Re: Podsluch telefon art. 267 kk
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Zajebiście. Czeka czeka.

    ??

    Czeka była prywatna? ;->

    > No tak, Jeżow, Jagoda i Beria też zostali ukarani.
    > A nie lepiej od razu powiedzieć 'nie kombinuj, bo się nie opłaca, i tak
    > pójdziesz siedzieć, a na nic się to nie zda?'

    Może tego nie wiesz, ale wyżej wymienione przez ciebie instytucje i
    osoby zajmowały się zwalczaniem "przestępstw", które w wolnych krajach
    przestępstwami raczej nie są.

    To po pierwsze.

    Po drugie w kontekście niniejszego wątku sugerujesz, że ktoś chętnie by
    naraził się na kilkanaście lat więzienia tylko w celu zdobycia dowodów
    na zdradę żony, żeby uzyskać korzystniejszy dla niego rozwód? I to
    więzienie byłoby dla niego mniej straszne od nieco mniej korzystnych
    alimentów czy podziału majątku?

    ROTFL

  • 32. Data: 2008-07-31 10:15:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 12:00:51 +0200, mvoicem napisał(a):

    > No to niech organ ścigania w osobie funkcjonariusza/urzędnika
    > popełniającego przestępstwo siedzi 2* tyle ile siedziałby "cywil" za to
    > samo, ale dowód powinien nadal być dowodem.

    I to jest właśnie jeden z elementów państwa totalitarnego.
    Dodam, że w prawie cywilnym jest pojęcie działania bona fide, a w karnym
    -- jak widać -- nie ma, bo nikt jego nie chce.
    (I jeszcze jedno: jaką masz gwarancję, iż ten funkcjonariusz, który
    działa na zlecenie systemu, dostanie swój wyrok? Bo może jemu zaliczą
    takie działanie jako jakiś kontratyp?)

    BTW na szczęście nie do końca jest to takie, np. konfidencji policyjni i
    wtyczki nie mogą uczestniczyć w popełnieniu przestępstwa przez
    rozpracowywanych bandziorów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2008-07-31 10:16:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Właśnie dlatego, że to jest pokusa dla organów ścigania.

    ROTFL

    Organa ścigania nie mają immunitetu, jeśli jeszcze tego nie wiesz.

    Jeśli policjant popełni przestępstwo i zostanie to wykryte, to ma
    przerąbane jeszcze bardziej, niż cywil. A i premii za każde skazanie też
    nie dostaje.

    Reasumując: bredzisz straszliwie.

  • 34. Data: 2008-07-31 10:17:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 11:58:06 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Zonk nie zonk, ale musisz przyznać że dowód, powiedzmy nagranie, nie
    > przestaje być nieprawdziwe tylko dlatego że ktoś je np. ukradł zamiast
    > zdobyć legalnie.

    Nie mówię o nieprawdziwości, mówię o możliwości zastosowania.
    To masz jeszcze jeden, nagminnie łamany u nas przepis: mamy podejrzanego,
    prosimy go na słuchanie jako świadka, słuchamy świadka, a następnie
    stawiamy zarzuty.

    > IMHO stanowisko Andrzeja jest całkowicie logiczne i nie stoi w
    > sprzeczności z jego "obronnością praw człowieka".

    Aha, czyli tu 'praw człowieka' nie ma? Popełnianie przestępstwa na czyjąś
    szkodę to nie jest naruszenie jego praw?

  • 35. Data: 2008-07-31 10:17:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Wsio rawno, uważam, że dowody zebrane w sposób przestępczy nie powinny
    > być stosowane.

    Czyli uważasz, że sąd powinien ignorować rzeczywistość, bo mu się nie
    podoba?

  • 36. Data: 2008-07-31 10:26:03
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 31 Lip, 12:00, mvoicem <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > przestępstwo siedzi 2* tyle ile siedziałby "cywil" za to samo, ale dowód

    Tylko ze o slabszej sile i latwiejszej mozliwosci odrzucenia bez
    widzimisie sedziego. To znaczy jesli policjant od kogos tam wie ze u
    podejrzanego jest bron (a jest podejrzany o napad z bronia) i robi mu
    wlam to po pierwsze idzie siedziec za wlam. Po drugie taki dowod
    obrona moze odrzucic bo policjant zrobil wlam czyli zlamal prawo a
    wiec jest podejrzenie ze bron ta podrzucil.

    Natomist jesli mamy przypadek tak jak tutaj na poczatku to wydaje mi
    sie ze powinien on byc dopuszczony bez mozliwosci odrzucenia z pwodu
    nielegalnego zdobycia. Oczywiscie facet moze za to odpowiadac ale
    nagrywanie rozmow na wlasnym telefonie w takiej sytuacji jest, w
    powiedzmy "granicach normalnosci". Poza tym nie ma podejrzenia ze
    nagrania te zostala sfingowane. A jesli adwokat malzowiny taki zarzut
    podniesie to na jego barkach bedzie lezalo udowodnienie tej tezy.

  • 37. Data: 2008-07-31 10:36:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 03:26:03 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Poza tym nie ma podejrzenia ze nagrania te zostala sfingowane.

    Ależ jak to nie ma podejrzenia? Przecież nagrania cyfrowe są do
    zmanipulowania aż miło.

  • 38. Data: 2008-07-31 10:42:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Czeka swoją drogą, a dziś tak wygląda, że władze przekonują ludzi
    > iż zdanie Andrzeja jest właściwe.

    Mam wrażenie, że nie do końca poprawnie je interpretujesz.

    Bo władze to by chciały, żeby im wolno było łamać prawo.

    A ja uważam, że różnego rodzaju funkcjonariusze nie powinni mieć "taryfy
    ulgowej" na łamanie prawa. Wręcz przeciwnie - powinni dostawać po uszach
    jeszcze surowiej.

    Poza tym zwracam uwagę, że podsłuchy (śledźcie wątek! o nie tu
    chodziło!) mogą być dla tzw. organów legalne w pewnych szczególnych
    okolicznościach i przy zastosowaniu określonej procedury.

  • 39. Data: 2008-07-31 10:47:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Tym bardziej się dziwię, że Andrzej jawi mi się raczej jako -- momentami
    > utopijny -- ochrońca praw człowieka etc. A tu taki zonk.

    Po prostu masz problemy z logiczną analizą wypowiedzi.

    Naruszanie praw człowieka powinno być surowo karane.

    Ale dlaczego domagasz się ignorowania faktów przez sąd?

  • 40. Data: 2008-07-31 11:06:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > I to jest właśnie jeden z elementów państwa totalitarnego.

    Tzn?

> [...]
    > (I jeszcze jedno: jaką masz gwarancję, iż ten funkcjonariusz, który
    > działa na zlecenie systemu, dostanie swój wyrok? Bo może jemu zaliczą

    Zgadza się, trzebaby wprowadzić jakieś dodatkowe mechanizmy. Zastosowanie
    zasady zatrutego drzewa jest prostsze, być może bardziej sprawiedliwe, ale
    IMHO mniej logiczne.

    W sąd docieka jaka jest prawda na podstawie dowodów. I w pewnym momencie ma
    sobie na użytek wyroku wyrobić taką prawdę wirtualną, bo ma dowód ale ma
    uznać że go nie ma? Bez sensu.

    Poza tym, zauważ że jak już System (w domyśle totalitarny) działa, to nawet
    zasada zatrutego drzewa nie pomoże :). Wtedy System może sobie dowolnie
    uznać co chce, bo taka już jego natura - sędzia może mimo wszystko dopuścić
    dowód (z naruszeniem procedury) lub wydać wyrok skazujący mimo
    teoretycznego nieuwzględnienia dowodu.

    > BTW na szczęście nie do końca jest to takie, np. konfidencji policyjni i
    > wtyczki nie mogą uczestniczyć w popełnieniu przestępstwa przez
    > rozpracowywanych bandziorów.

    Podobnie jak mąż nie może zakładać podsłuchów ... ale czy jeżeli konfidenci
    policyjni jednak będą uczestniczyć w popełnieniu przestępstwa, to czy
    eliminuje to automatycznie dowód? Czy też dowód sobie a kara dla konfidenta
    sobie?

    p. m.