  • 21. Data: 2008-07-31 07:23:21
    Temat: Re: Podsluch telefon art. 267 kk
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 23:26:57 +0200, zly napisał(a):

    > no i ok (chociaz nie trzeba bandziorow, jak sprawa jest wazna, to
    > podejrzewam, ze znajomi by pomogli)

    Wsio rawno, uważam, że dowody zebrane w sposób przestępczy nie powinny
    być stosowane.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2008-07-31 07:35:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 07:22:45 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Ale mam dowód w jakiejś tam interesującej mnie sprawie, tak?

    Oczywiście że tak - w końcu jak ktoś jest winny to należy
    go ukarać - za niewinność nie pójdzie siedzieć. A że przy
    okazji będziesz siedział w sąsiedniej celi - jeśli uważasz
    że Ci się to opłaci to czemu by nie.

    Uważasz że nawet jeśli ktoś jest winny, to może mu się upiec
    bo nie można zdobyć legalnych dowodów?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2008-07-31 07:55:18
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 09:35:30 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > Uważasz że nawet jeśli ktoś jest winny, to może mu się upiec bo nie
    > można zdobyć legalnych dowodów?

    Właśnie dlatego, że to jest pokusa dla organów ścigania.

  • 24. Data: 2008-07-31 08:50:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, Olgierd wrote:

    > Zajebiście. Czeka czeka.

    A to nie w USA mają takie prawo, że wystarczy torturować poza
    granicami kraju aby dowody były "full legal"?
    Czeka swoją drogą, a dziś tak wygląda, że władze przekonują ludzi
    iż zdanie Andrzeja jest właściwe.
    Jak to się w .pl nazywa, "areszt wydobywczy"?

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-07-31 08:57:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Właśnie dlatego, że to jest pokusa dla organów ścigania.

    W kwestii formalnej - do poczytania flejmy na .samochody w zakresie
    karania "scigaczy policyjnych", którzy sami (w trakcie rejestrowania)
    łamią przepisy i proporcji udzielonych kar (przypadki były).
    Z tego wszystkiego w szumie tonie (pojawiające się we flejmach
    pytanie), dlaczego - przy założeniu iż celem akcji jest profilaktyka
    - ścigacz nie ukraca NATYCHMIAST wyczynów filmowanego, pozwalając
    mu na dalszą niebezpieczną jazdę, o prowokowaniu nawet nie
    wspominając.
    Właśnie owa "pokusa"...

    wKF: a jak kto chce SKUTECZNIE zebrać sporo dowodów różnych różności
    na drogach, to trzeba prowizję od obywatelskiego powiadomienia
    popartego pomocą w postaci nagrań wprowadzić :P

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-07-31 09:07:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 07:23:21 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Wsio rawno, uważam, że dowody zebrane w sposób przestępczy nie powinny
    > być stosowane.

    No to jak chcesz udowodnić co mówi twoja żona ze swoim padalcem, co
    planują, co knują - jeżeli nie zostawisz "włączonego telefonu" ze specjalną
    przystawką ;)
    Nie masz najmniejszych szans - przecież nie będą tych rozmów prowadzić
    przez megafon na ulicy.

  • 27. Data: 2008-07-31 09:28:45
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 10:50:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A to nie w USA mają takie prawo, że wystarczy torturować poza
    > granicami kraju aby dowody były "full legal"?

    Troszkę inaczej -- w USA jak wiadomo jest zasada 'owoców zatrutego
    drzewa', ale prawo to nie działa poza granicami kraju.

    > Czeka swoją drogą, a dziś tak wygląda, że władze przekonują ludzi
    > iż zdanie Andrzeja jest właściwe.

    Tym bardziej się dziwię, że Andrzej jawi mi się raczej jako -- momentami
    utopijny -- ochrońca praw człowieka etc. A tu taki zonk.

    > Jak to się w .pl nazywa, "areszt wydobywczy"?

    Tak się to nazywa. Stosowanie tymczasowego aresztowania (i jego
    przedłużanie) z lekceważeniem art. 258 kpk.

  • 28. Data: 2008-07-31 09:34:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 11:07:27 +0200, Herald napisał(a):

    > No to jak chcesz udowodnić co mówi twoja żona ze swoim padalcem, co
    > planują, co knują - jeżeli nie zostawisz "włączonego telefonu" ze
    > specjalną przystawką

    Po pierwsze: zawsze można taką żonę spytać, prawda? W krzyżowym ogniu
    pytań na pewno odpowie ;-P
    Po drugie: ręce precz od mojej żony. Ja nie mam żony! :-)

  • 29. Data: 2008-07-31 09:58:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Tym bardziej się dziwię, że Andrzej jawi mi się raczej jako -- momentami
    > utopijny -- ochrońca praw człowieka etc. A tu taki zonk.

    Zonk nie zonk, ale musisz przyznać że dowód, powiedzmy nagranie, nie
    przestaje być nieprawdziwe tylko dlatego że ktoś je np. ukradł zamiast
    zdobyć legalnie.

    IMHO stanowisko Andrzeja jest całkowicie logiczne i nie stoi w sprzeczności
    z jego "obronnością praw człowieka".

    p. m.

  • 30. Data: 2008-07-31 10:00:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Właśnie dlatego, że to jest pokusa dla organów ścigania.

    No to niech organ ścigania w osobie funkcjonariusza/urzędnika popełniającego
    przestępstwo siedzi 2* tyle ile siedziałby "cywil" za to samo, ale dowód
    powinien nadal być dowodem.

    p. m.