  • Data: 2009-09-09 18:02:30
    Temat: Płatność kartą - wymaganie numeru PESEL i przechowywanie go.
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Czy zgodne z prawem jest wymaganie podania numeru PESEL podczas
    wykonywania płatności internetowej kartą, a następnie przechowywanie go
    w celu weryfikacji przy każdej kolejnej transakcji? Oczywiście PESEL
    należy do danych osobowych tzw. zwykłych, podobnie jak nazwisko, adres
    itd. natomiast interesuje mnie, czy jest jakaś wykładnia - i czy nie
    został przekroczony jakiś przepis.

    Konkretnie chodzi mi tutaj o platnosci.pl (PayU) i ich kuriozalny system.

    Oczywiście można odstąpić od transakcji bądź podać nieprawidłowy PESEL
    (nb. co za to może grozić? chyba nic...).

    pozdrawiam