eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPłatność kartą - wymaganie numeru PESEL i przechowywanie go. › Re: Płatność kartą - wymaganie numeru PESEL i przechowywanie go.
  • Data: 2009-09-10 15:13:54
    Temat: Re: Płatność kartą - wymaganie numeru PESEL i przechowywanie go.
    Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Wrz, 20:18, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Nieco się podepnę, bo za granicą w jakimś kraju (nie pamiętam gdzie,
    > może Serbia, może Bułgaria, może Rumunia, a może Czarnogóra) wymagali
    > ode mnie dowodu osobistego lub paszportu przy płatnością kartą "na
    > podpis" (np. visa electron Inteligo lub mBank). Czy to normalna praktyka
    > tam?

    Czasami sie zdarza... I to nie tylko w tych krajach.
    Mi sie w Polsce raz zdarzylo ze poproszono mnie o dowod osobisty (po
    czesci moja wina, bo moj podpis mi nie wyszedl).

    A Rumunia, Bulgaria to kraje w ktorych ostatnio dochodzi do bardzo
    wielu fraudow na kartach (zlodzieje kradna, kopiuja, klonuja karty)
    jada do tych krajow i wybieraja pieniedze w bankomatach, robiza zakupy
    w sklepach itd.
    Pewnie dlatego sklepy sprawdzaja dokumenty, zeby zminimalizowac ryzyko
    chargebacku.

    Pozdrawiam
    Rafal