  • 1. Data: 2006-03-04 13:17:06
    Temat: Orzekanie o fałszerstwie
    Od: " Clif" <c...@N...gazeta.pl>

    Hej,

    kto powinien orzekać czy doszło do sfałszowania przedmiotów, czy nie -
    tzn. specjalista z jakiej grupy zawodowej (materiałoznawca, rzeczoznawca ??).

    Zgłaszałem fałszerstwo, i prokuratura kruczy wokół sprawy już od roku
    nie mogąc ustalić faktów ...

    pozdrawiam
    Clif

  • 2. Data: 2006-03-04 14:32:08
    Temat: Re: Orzekanie o fałszerstwie
    Od: "Exclusive" <f...@p...onet.pl>

    > Zgłaszałem fałszerstwo, i prokuratura kruczy wokół sprawy już od roku
    > nie mogąc ustalić faktów ...

    Co to za fałszerstwo?
    Podaj wiecej szczegółów?
    Wtedy będzie mozna sprobować cos pomyslec
    Grzes

  • 3. Data: 2006-03-04 15:04:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Clif [###c...@N...gazeta.pl.###] napisał:
> [...]
    rzeczoznawca
    > ??). Zgłaszałem fałszerstwo, i prokuratura kruczy wokół sprawy już

    Jakiego rodzaju to przedmiot. VBo słowo fałszerstwo, to raczej stosuje
    się do dokumentów. Myślę, że chodzi Ci o naruszenie znaku towarowego.

  • 4. Data: 2006-03-04 15:48:34
    Od: " " <c...@g...pl>

> [...]
    >

    > Jakiego rodzaju to przedmiot. VBo słowo fałszerstwo, to raczej stosuje
    > się do dokumentów. Myślę, że chodzi Ci o naruszenie znaku towarowego.

    Chodzi o fałszowanie dokumentów medycznych - dokładnej rzezcz biorąc
    wysisków szczęk:

    Dotychczas w śledztwie pomijano moje zgłoszenie o złąmaniu art. 270 kk.,
    dopiero podczas ostatniej prośby o opinię do biegłego - którym
    był lekarz zapytano, czy wszystkie modele są oryginalne.
    Lekarz oznajmił: "z dużym prawdopodobieństwem można tak przyjąć"(że są
    oryginalne),tymczasem, są niezbite dowody, że są sfałszowane,
    bo nie zgadzają się z modelam, które odebrałem od innego lekarza, a wykonanymi
    w tym samym czasie jakim stemplowane są modele, których oryginalność
    neguję.

    Krótkie FAQ:
    1. Jak to możliwe, żeby sfalszować wysiski.
    Odp: Wystarszy posiadać trochę zdolności plastycznych i
    trochę gipsu.
    2. Czy modele - wyciski szczęk są dokumentem w świetle prawa.
    Odp: Tak, są o bo są obrazem zdrowia pacjenta/ew. zapisem historii
    leczenia.
    3. Przecież każdy z lekarzy może wykonać modele swoją techniką itp. stąd mogą
    byc różne.
    Odp.: Nie, modele wykonuje się techniką wycisku gipsowego/odlewu i powinny
    być bardzo podobne - tym czasem różnią się kształtem.

    FAQ podaję dla przypomnienia oraz w opraciu o pytania, jakie zadają mi
    w prokuraturze/policji.

    Ponieważ, mimo,że do stwierdzenia fałszerstwa wystarczy dobry wzrok, to
    lekarze mają z tym problem, stąd chciałbym wiedzieć, czy można wnioskować
    o opinię innego (bardziej adekwatnego względem wykształcenia w tym temacie )
    biegłego

    Uff, trochę przydługo.

    Pan Panie Tomku już kiedyś mi radził w tej sprawie.

    pozdrawiam, dziękuję za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2006-03-04 16:04:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    c...@g...pl [###c...@g...pl.###] napisał:

    > Chodzi o fałszowanie dokumentów medycznych - dokładnej rzecz biorąc
    > wycisków szczęk:

    Wycisk szczęki kojarzy mi się raczej z przedmiotem, który charakteru
    dokumentu mieć nie może. Tak więc wcale się nie dziwię, że prokurator
    dość opornie przymierza się do 270 w tym wypadku. Choć w świetle tego
    co napisałeś dalej faktycznie może mieć taki charakter.

> [...]

    > bo nie zgadzają się z modelam, które odebrałem od innego lekarza, a
    > wykonanymi w tym samym czasie jakim stemplowane są modele, których

    Przybliż, jakie to są dowody.

    > 1. Jak to możliwe, żeby sfalszować wysiski.
    > Odp: Wystarszy posiadać trochę zdolności plastycznych i
    > trochę gipsu.

    To akurat najprościej. Można zresztą innego dawcę pewnie znaleźć.

    > 2. Czy modele - wyciski szczęk są dokumentem w świetle prawa.
    > Odp: Tak, są o bo są obrazem zdrowia pacjenta/ew. zapisem historii
    > leczenia.

    Dokumentem jest każdy przedmiot lub inny zapisany nośnik informacji, z
    którym jest związane określone prawo, albo który ze względu na zawartą
    w nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    mającej znaczenie prawne. W sumie mnie przekonałeś, o ile kształt tego
    modelu miał być dowodem czegokolwiek.

> [...]
    powinny
    > być bardzo podobne - tym czasem różnią się kształtem.

    Tłumaczenie, że modele się różnią w zależności od techniki, jest moim
    zdaniem bzdurą totalną. Taż model z zasady ma odzwierciedlać oryginał.
    Mapa jest jakimś tam modelem zarysu terenu. Sposobów jej wykonania
    jest od groma, ale żeby nie wiem co, to szczyt w dolinę na mapie
    zamienić się nie może. Jak się zamienia, to mapa jest do d... Tak samo
    z modelem załóżmy samolotu czy pojazdu. Można go robić na wiele
    sposobów, ale z samej definicji zewnętrznie mają być podobne do
    siebie.

    Z tym, że na ile się orientuję, to przy odcisku szczęki nie wszystkie
    płaszczyzny są istotne. W zależności od techniki mogą być różnice na
    pozostałych płaszczyznach.

> [...]
    wnioskować
    > o opinię innego (bardziej adekwatnego względem wykształcenia w tym

    Jeśli różnicę widać na oko, to nawet biegłego nie trzeba powoływać,
    tylko przeprowadzić mądrze oględziny. Rzecz w tym, że w takim wycisku
    istotne są nie wszystkie rzeczy jak podejrzewam. Złóż wniosek o
    przeprowadzenie oględzin policyjnych z Twoim udziałem (jako strona
    masz do tego prawo) i wskaż policjantowi różnice. Zaprotokołują i
    niech biegły się teraz wypowie, z czego te różnice wynikają. Może
    istnieją jakieś racjonalne przyczyny takiego stanu rzeczy.

  • 6. Data: 2006-03-04 18:49:00
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

> [...]

    w nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    mającej znaczenie prawne. W sumie mnie przekonałeś, o ile kształt tego

    Nie kwestionuję tego, ale tak z ciekawości-jakie prawo jest związane z odciskiem,
    albo też dowodem jakiej okolicznosci majacej znacenie prawne jest ta
    szczeka(odcisk).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-03-04 19:35:36
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "macteanimo" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie kwestionuję tego, ale tak z ciekawości-jakie prawo jest związane
    > z odciskiem, albo też dowodem jakiej okolicznosci majacej znacenie
    > prawne jest ta szczeka(odcisk).

    to może być bardzo proste ,może być np.:dowodem tego ,ze nie pytający /od
    którego pobrano wycisk/ a później dokonano jego przeróbki jest sprawcą
    przestępstwa w czasie którego pozostawił ślad swojej szczęki na jakimś
    przedmiocie np.: na czekoladzie lub na ciele ofiary, a całkiem inna osoba
    np.: zanjomy lekarza lub technika który dokonał fałszerstwa lub nawet sam
    sprawca fałszerstwa./może też być całkiem odwrotnie/,a sprawa ,choć trochę
    dziwna może być bardzo poważna.

    barakuda

  • 8. Data: 2006-03-04 19:54:29
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    No niby tak, ale dokument w znaczeniu tym, ze ze względu na swoją treść stanowi
    dowód prawa itd itd musi mieć znaczenie prawne w tym znaczeniu(tzn tresc musi
    miec), że można z niej wyprowadzic okreslone uprawnienia i obowiązki osoby
    fizycznej lub prawnej.
    Jakie uprawnienia i obowiązki mozna wyprowadzić z odlewu szczęki?
    Pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2006-03-04 19:59:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    macteanimo [###a...@k...pl.###] napisał:
> [...]
    > uprawnienia i obowiązki osoby fizycznej lub prawnej.
    > Jakie uprawnienia i obowiązki mozna wyprowadzić z odlewu szczęki?

    Podejrzewam, że można ocenić stan uzębienia pacjenta przed zabiegiem.
    Może chodzi o jakąś sprawę z zakresu błędu lekarskiego.

  • 10. Data: 2006-03-04 21:08:20
    Od: " Clif" <c...@g...pl>

> [...]
    > dość opornie przymierza się do 270 w tym wypadku. Choć w świetle tego
    > co napisałeś dalej faktycznie może mieć taki charakter.

    Dowody są następujące:
    Modele, które wydał mi lekarz - a ja uważam za sfałszowane - są to modele,
    które zostały sporządzone przez niego na pierwszej wizycie.
    W niemalże tym samym czasie byłem u innego lekarza, który sporządził także
    modele/wyciski.
    Modele te różnią się - wystarczy je porównać gołym okiem.

    dziękuję za poradę, pozdrawiam,
    Clif