  • 1. Data: 2006-03-04 13:20:21
    Temat: Wniosek o zmianę prokuratora
    Od: " Clif" <c...@g...pl>

    Hej,
    czy istnieje podstawa prawna, do wniesienia wniosku do prokuratora
    nadrzędnego, o zmianę prokuratora prowadzącego sprawę ??,

    lub przeniesienia sprawy do drugiej prokuratury, jeśli przestępstwo było
    popełnione w dwóch
    miejscach ?

    pozdrawiam
    Clif

  • 2. Data: 2006-03-04 17:38:55
    Temat: Re: Wniosek o zmianę prokuratora
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Clif <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nadrzędnego, o zmianę prokuratora prowadzącego sprawę ??,
    >
    > lub przeniesienia sprawy do drugiej prokuratury, jeśli przestępstwo było

    1. Taką podstawą są art. 40-44 kpk, które stosuje się odpowiednio do prokuratorów.
    2. O właściwości miejscowej prowadzenia sprawy mówią art. 31-33 kpk oraz par.
    87-90 regulaminu prokuratorskiego. I jesli wg tych przepisów właściwa jest
    jedna z prokuratur, to jeśli druga z własnej nieprzymuszonej woli tej sprawy
    nie przejmie, albo nie zostanie wszczęty spór o własciwość - nie ma szansy. A
    nikt chyba dobrowolnie nie weźmie na siebie dodatkowej roboty...

  • 3. Data: 2006-03-04 17:43:20
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > czy istnieje podstawa prawna, do wniesienia wniosku do prokuratora
    > nadrzędnego, o zmianę prokuratora prowadzącego sprawę ??,

    art. 47 i 48 kpk
    Wniosek mozesz złozyc a czy zostanie rozpatrzony po twojej mysli to juz
    zalezy od tego z jakiej przyczyny bedziesz zadac wylaczenia prokuratora (tu
    odsyłam do wymienionych wyzej przepisow)

    Iza