  • 1. Data: 2006-03-04 10:48:37
    Temat: Soft na GNU pod własną marką??? - prawo i podatki
    Od: "Elmo Killer" <r...@w...pl>

    Witam,

    zastanawia mnie pewna rzecz... czy można legalnie rozprowadzać (sprzedawać)
    produkty na licencji GNU pod własną marką? Jakie warunki nalezy spełnić aby
    móc sprzedawać produkty typu osC, joomla itp pod swoją wymyśloną nazwą?
    Domyślam się że można, skoro inni mogą... ale najbardziej interesują mnie
    aspekty prawne i podatkowe.

    Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
    Jacek

  • 2. Data: 2006-03-04 11:20:51
    Temat: Re: Soft na GNU pod własną marką??? - prawo i podatki
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Elmo Killer napisał(a):
> [...]
    > móc sprzedawać produkty typu osC, joomla itp pod swoją wymyśloną nazwą?
    > Domyślam się że można, skoro inni mogą... ale najbardziej interesują mnie

    i czego bys jeszcze chcial? Potrzebna jest zgoda autora.

    P.

  • 3. Data: 2006-03-04 11:57:45
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> wrote:
    > i czego bys jeszcze chcial? Potrzebna jest zgoda autora.

    Niepotrzebna jest. Oczywiście program nadal musi pozostać na licencji
    GNU GPL, i w plikach tekstowych rozprowadzanych z programem, w źródłach
    i wszędzie gdzie było, należy pozostawić wszelkie informacje o
    pierwotnych autorach.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2006-03-04 12:09:23
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Elmo Killer <r...@w...pl> wrote:
    > zastanawia mnie pewna rzecz... czy można legalnie rozprowadzać
    > (sprzedawać) produkty na licencji GNU pod własną marką?

    Po pierwsze GNU GPL. Samo GNU to jest nazwa systemu operacyjnego.

    A jak rozprowadzać pod własną markę? Normalnie. Program (nie produkt,
    produkt to może być czajnik albo grabie) nadal musi być rozprowadzany
    jedynie na licencji GNU GPL, i należy z nim rozprowadzać wszelkie
    informacje tekstowe (w plikach, źródłach, itp) o pierwotnych autorach
    które były rozporwadzane z pierwotnym programem. Należy także zawsze
    albo rozprowadzać z programem pełne żródła, albo ofertę przysłania tych
    źródeł na nośniku wymiennym po kosztach tego nośnika.

    Nazwać sobie własną nazwą i rozprowadzać pod tą nazwą można nie pytając
    nikogo o zgodę.

> [...]
    > joomla itp pod swoją wymyśloną nazwą? Domyślam się że można, skoro
    > inni mogą... ale najbardziej interesują mnie aspekty prawne i

    Podatkowe? No normalnie płacisz PIT 19%, czy więcej jak przekroczysz
    progi, od kwoty jaką uzyskałeś za sprzedaż programów, ewentualnie
    naliczasz VAT jak jesteś płatnikiem VAT. Odliczyć sobie zbyt wiele nie
    możesz, no może jakiś ułamek kosztu łącza do Internetu po którym ten
    program ściąnąłeś, i nośnika na który go nagrałeś itp.

  • 5. Data: 2006-03-04 12:57:38
    Od: "Elmo Killer" <r...@w...pl>

> [...]
    > informacje tekstowe (w plikach, źródłach, itp)...
    > Nazwać sobie własną nazwą i rozprowadzać pod tą nazwą można nie pytając

    dzieki za szybką i konkretną odpowiedź.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-03-04 13:38:28
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Elmo Killer napisał(a):

    > dzieki za szybką i konkretną odpowiedź.
    > Pozdrawiam.

    a potem jak to od ciebie kupie to moge sobie powielic i sprzedawac dalej
    i to taniej ;-)