  • 1. Data: 2006-03-04 02:50:44
    Temat: przedawnienie roszczeń związanych z umowa najmu
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Czy mam racje twierdząc, że roszczenia z tytułu czynszum przedawniaja się po
    upływie 1 roku od daty wymaga;ności?
    jak maja się do tego roszczenia związane z tzw opłatami obocznymi tj. opłata
    za energię elektr. gaz, ogrzewanie i wodę, jesli tez odnosza się do umowy
    najmu?

    --
    Pozdr

  • 2. Data: 2006-03-04 07:47:56
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Czy mam racje twierdząc, że roszczenia z tytułu czynszum przedawniaja się
    > po
    > upływie 1 roku od daty wymaga;ności?

    nie.. czynsz jest swiadczerniem okresowym i przedawnia sie po 3 latach

    natomiast roczny termin jest do ... zobacz art. 677 kc

    > jak maja się do tego roszczenia związane z tzw opłatami obocznymi tj.
    > opłata
    > za energię elektr. gaz, ogrzewanie i wodę, jesli tez odnosza się do umowy
    > najmu?

    to sa roszczenie z innego tytulu.