  • Data: 2007-04-26 10:38:13
    Temat: Ochroniarze w markecie
    Od: Adam Majcherski <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Interesuje mnie taka sytuacja. Jest sobie sklep - duzy market. Przy
    wejsciu napis - prosimy zostawiac plecaki w skrytkach. Market nie
    bierze odpowiedzialnosci za pozostawione rzeczy. Wchodze wiec z
    plecakiem, w ktorym mam laptopa i aparat. Przy wyjsciu, juz po
    przejsciu przez bramki zaczepia mnie ochroniarz i mowi, ze musi
    zobaczyc plecak. W sklepie sa kamery, przy wyjsciach bramki, produkty
    sa zabezpieczone. Mowie mu, ze nie mam obowiazku i nie pokaze. Nie
    pozwala mi wyjsc ze sklepu i dalej namawia do pokazania zawartosci
    plecaka. Odmawiam, mowie, zeby wezwal policje. On konsultuje sie
    najpierw z kobieta siedzaca przy stanowisku monitoringu ze wszystkich
    kamer, pozniej z kims jeszcze i stwierdza, ze moze wezwac policje, ale
    tylko to potrwa 2 godziny. Teraz mozliwe wersje:

    - pokazuje mu plecak, stwierdza, ze nic tam nie mam kradzionego i
    puszcza mnie wolno
    - czekam te 2h na przyjazd policji, otrzymuje protokol przeszukania
    - po prostu wychodze ze sklepu (czy ma prawo mnie zatrzymac, jesli nie
    zlapal na goracym uczynku?)

    W ktorych przypadkach moge dochodzic o odszkodowania za doznane szkody
    moralne? Co jeszcze moglbym teraz zrobic w kazdej z wymienionych
    sytuacji?

    --
    Adam Majcherski