  • Data: 2010-11-24 21:52:41
    Temat: OT: weksel, deklaracja, bylo: Odzyskanie weksla...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Nov 2010, Liwiusz wrote:

    > http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco

    Mogę poprosić o wyjaśnienie, co powoduje zastrzeżenia do pojęcia
    "deklaracji wekslowej"?
    IMO nie widać żadnych przeciwwskazań, do wyrażenia JEDNOSTRONNEJ
    deklaracji remitenta!
    Przecież fakt braku zgody wystawcy weksla na dobrowolne ograniczenie
    się remitenta w niczym nie uchybia ważności tego ograniczenie.
    To, że "układ" pt. "ja ci dam weksel, jak dasz mi deklarację
    o określonej treści" *stanowi* umowę, to inna sprawa - ale umową
    są dwa jednostronne zobowiązania, jedną z nich jest deklaracja.
    Umową jest "powiązanie", wydanie weksla *w zamian* za deklarację
    (i być może inne świadczenia, np. gwarancję do kompletu z wekslem),
    nie sama deklaracja ani jej treść.

    pzdr, Gotfryd