  • Data: 2010-11-25 23:21:31
    Temat: Re: OT: weksel, deklaracja, bylo: Odzyskanie weksla...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Nov 2010, Liwiusz wrote:

    > Jeśli faktycznie to byłaby deklaracja remitenta, to w porządku. Ze świecą
    > szukać jednak banku, czy innej firmy, która sama wystawi deklarację, jako
    > remitent, a nie będzie żądała deklaracji od wystawcy (po co, po co?)

    Słowa "po co" dotyczą pytania banku "czy innej firmy"? :D
    Owszem, nie wiem po co.

    > Dlatego rozsądnym kompromisem jest podpisanie się obydwu stron, czyli
    > właśnie umowa. I na to zwracam uwagę: aby była to umowa, a nie jednostronne
    > oświadczenie wystawcy.

    Znaczy ja wnioskowałem na położenie nacisku na to, żeby istniało
    oświadczenie uprawnionego z weksla, a nie na to, żeby była to
    koniecznie umowa :)
    Jasne, że "deklaracja wystawcy" jest kompletnym nieporozumieniem,
    ja zwyczajnie nie brałem pod uwagę takiej możliwości, przepraszam
    za brak wyobraźni i doświadczenia - z bankami jeszcze wekslem
    nie walczyłem, a prawnicy firm w których to się zdarzało szybko
    się doszkalali po spotkaniach ze mną, był drastyczny postęp
    przy drugim spotkaniu ;)

    > Nadal jednak pokutuje wśród hm... prawników opinia, iż deklaracja to jest to,
    > co *umożliwia remitentowi wypełnienie weksla in blanco*, a nie to, co
    > *umożliwia dłużnikowi podnoszenie odpowiednich zarzutów do weksla*.

    A to nie mam pytań. Szczególnie do "hm... prawników" :D

    > Jak inaczej bowiem wytłumaczyć takie kwiatki:
    >
    > http://www.eprawnicy.pl/opinie-ekspertow/weksel/menu
    -id-192.html
    > "Nie będzie jednak błędem, gdy zostanie podpisana wyłącznie przez wystawcę
    > weksla."

    ROTFL!

    > "Zdarza się", że podpisuje i dłużnik i wierzyciel. Ale łaskawcy.

    Nic dodać, nic ująć.
    "opinie ekspertów", ciekawostka

    > Zamiast
    > napisać, że musi być podpisana przez remitenta,

    Może za trudne? ;)

    pzdr, Gotfryd