    From: "Bzyko" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: O tym czy warto zglaszac kradziez na Policje ;)
    Date: Thu, 26 Jul 2007 19:13:46 +0200

    Gdzies w lutym ukradli mi w autobusie telefon komorkowy....
    Zglosilem kradziez na Policje ( pomimo tego ze od razu watpilem w sens tego
    caly proces spisywania itd. zachowanie policjantow ktorzy sugerowali ( dosc
    ostenatcyjnie zreszta ) ze strata czasu :) ) etc.
    genralnei jzu ciekawie i pod gorke ale nie o tym teraz :)
    Zrobilem to w sumie tylko po to zeby miec zaswiadcznie do Orange ( duplikat
    karty SIM )
    No nic - mija pare meisiecy i normlanie w okolicach maja przychodzi dwoch
    polcijanotw
    z radosna wiescia ze telefon sie znalazl ... jednak po takim czasie i
    przejsciach ktore mial za soba
    jego wartosc byla juz znikoma :)
    I to ze sie znalazl bylo najmniej korzystnym momentem w calej tej historii.
    Lezy do tej pory na
    polce bezuzytecznie, mam juz drugi
    Nie widzialem kto mi go ukradl, mowilem to zreszta wielokorotnie :)
    Tymaczasem niedawno przyszlo zawiadomienie
    W sordoku dwie kartki : Pierwsza ze Sąd Rejonowny itd. zawiadamia ze 17
    lipca odbedzie sie rozprawa
    przeciwko Andrzejowi D. - Mam sie zglosic w charakterze poszkodowanego -
    Obecnosc nieobowiazkowa :)
    Druga kartka ( w tej samej kopercie ) : to samo - tylko Sąd Rejonnowy wzywa
    Pana w charakterze ( i tu nic, prawdopodbnie ewidnetan pomylka pisarska )
    bo poiwnno byc zapewne swiadka :) Z tym ze pod spodem obecnosc obowiazkowa
    :)
    Fakt ze olalem sprawe :) Ale po pierwsze wkurza mnie ze sprawdzilo sie to co
    mi kazdy powtarzal - jak Cie okradna zglos sprawe na Policje a jak bedziesz
    mial pecha i sprawce znajda - to sie o sadach ochodzisz ze Ci sie odechce...
    Po drugie wyjezdzalem na wakacje , cieplo bylo - chyba nie zrezygnuje z
    wyjazdu zeby sie zglosic przywitac biurokratycznej machinie ( zwlaszcza ze
    nie mam nic do powiedzenia w temacie )
    Wiem.. moglem zadzwonic i takie tam , no ale tego nei zrobilem , pozatym
    zbily mnie troche z tropu te namieszane pisma ...mysle moze faktycznie tylko
    zawiadamiaja poszkodwoanego ze rozprawa sie odbedzie....
    No i nic :)
    Dzisiaj bonusik od systemu : nowe pisemka
    1) Za niestawinnictwo w dniu 17 licpa da sadu w charakterze swiadka w
    sprawie tej i tej zosala na Pana nalozona kara pieniezna w kwocie 200 zl
    Pouczenie : Sad zwalnia siwadka od kary jezelli w ciagu tygodnia udowodnil
    ze jego niestaiwennictwo bylo usprawideliwone ( 286 kpk )

    No i potem starsza ze moga aresztowac w razie uporczywego niestawiennictwa i
    takie tam ;)
    2) No i drugi bonus : wzywa w charkterze swiadka 31 sierpnia - akurat 31
    wyjezdzam na dwutygodniwoa wykupiona wycieczke zagraniancza :)
    Po prostu bosko :)

    No i teraz dwa pytanka : 1) jak nie zaplacic tych dwoch stowek : co to ma
    byc za zawiadomienie ?/ jaka forma? ustna psimena , moge zadzwonic ;)
    data wyslanai pisma 18 lipca , do mnei doszlo (odebrane ) dzisiaj tj. 26
    lipca - mam sie streszczac ? ??:P
    czy fakt ze wyjezdzalem na pare dni na wkacje ( normalnie , ze znajomymi ,
    autem , bez zadnych wkitow czy zorganizownej formy wyczieczki styknie czy
    musi to byc jakis papier typu zwolnienie lekarskie czego oczywiscie nie
    mam )
    jak to ma byc napisane ( jaki powod ) zeby przeszlo :)

    Troche paranoja ze nei dosc ze mnie okradli to jeszcze mam placic - wiec
    zaplacic raczej nie mam zamiaru - co mi grozi ( kolejne kroki ) jak to bede
    olewal ?
    ewntualnie gdzie moge przedstawic swoje racje ( wkurza mnie od dawna to ze
    poszkodwany ma gorzej niz zlodziej , poza tym ze to dobry temat na artykul
    gdzie jeszcze moge sie wyzalic ? ;) boje sie ze jak zaczne w sadzie dowala
    mi grzywne a az tak sie wczuwac nie chce :D ;) )

    2) Co zrobic z tym kolejnym terminem 31 sierpnia ? ( napisac od razu jakies
    pismo ze mnie nie bedzie ? ) dolaczyc kopie umowy wyczieczki ? ;)

    A jakbym kurde jechal na wczasu pod grusza to co ? mam siedziec cale wakacje
    w domu bo mnie okradli a dwukrotne skladanie zeznan na Polciji ze nie
    widzialem kto ( za pierwszym razem zgubili akta ) nie wystarczy :P

    pzdr
    Marcin :)