eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową - pytania › Niezgodność towaru z umową - pytania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: "tp_grupy_dyskusyjne" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową - pytania
    Date: Sun, 23 Jan 2011 12:59:03 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <ihh569$969$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: public62481.xdsl.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1295783945 9417 79.163.244.17 (23 Jan 2011 11:59:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Jan 2011 11:59:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3502.922
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3502.922
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:666521
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Nie będę opisywał całej sytuacji, bo jest bardzo długa i skomplikowana, ale
    w skrócie: po roku od zakupu została złożona reklamacja na laptopa (z tytułu
    ustawy). Laptop był już kilka miesięcy wcześniej naprawiany (była o tym
    informacja w oświadczeniu o niezgodności, jak również dołączona była karta
    naprawy z serwisu - wymiana płyty głównej).

    Sprzedawca odrzucił żądanie wymiany na nowy (wg mnie negatywnie ustosunkował
    się do złożonej reklamacji) mimo to "na własną rękę" naprawił towar, tutaj
    wyszły cyrki w postaci uszkodzonej matrycy i jeszcze kilka innych. W między
    czasie był Rzecznik Konsumentów, była próba zapisu na Polubowny Sąd
    Konsumencki - jednak odrzucona przez Sprzedawcę bez podania powodu (bo mogą
    i tak). Reklamacja trwała 4 miesiące (i po tym czasie złożyłem pozew) Wydany
    nakaz zapłaty z tytułu odstąpienia od umowy (laptop w gorszym stanie,
    zagubiona karta gwarancyjna (nie mylić proszę podstawy reklamacji -
    reklamacja z tytułu ustawy, karta gwarancyjna była jako komplet dokumentów
    po prostu). Teraz jest Sąd i tutaj pytania:

    1. Sprzedawca w sprzeciwie do nakazu zapłaty zarzucił mi, że nie udowodniłem
    faktów na które się powołałem (m.in. sprawa z podmienionym dyskiem,
    uszkodzoną baterią i zasilaczem) - choć w mojej opinii wszystko udowodniłem.
    Czy czegokolwiek dowodzi np. to, że sklep do reklamacji laptopa przyjął bez
    zastrzeżeń?
    2. Sprzedawca powołał się też na zapis z ustawy o tym, że jeśli reklamacja
    jest składana później niż 6 miesięcy od zakupu, to mam udowodnić, że towar
    był wadliwy w chwili wydania, a czego nie udowodniłem. Tutaj pytanie czy to
    cokolwiek zmienia? Sklep dostał kartę naprawy z "mojej" reklamacji
    gwarancyjnej, gdzie wymieniono płytę główną, w oświadczeniu o niezgodności
    też o tym napisałem, że towar był już raz naprawiany przez gwaranta, jednak
    w tedy nie pisali nic o tym punkcie ustawy. Czy teraz mogą się na ten zapis
    skutecznie powołać i coś tym "ugrać"?
    3. Jak można zmusić Sklep, żeby na rozprawę przyszedł z tym laptopem?

    To tyle z ważniejszych pytań jakie mam.

    Będę wdzięczny za wszelkie rady.

    Pozdrawiam
    tp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1