  • Data: 2011-01-25 01:31:11
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - pytania
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    tp_grupy_dyskusyjne wrote:

    > Użytkownik "Kondi" napisał

    > W praktyce tak, ale teoretycznie nic się nie zmieniło. To co było w
    > pozwie przeciwko Sklepowi sklep opisał w sprzeciwie na swoją korzyść,
    > do tego art 84 k.p.c.

    Upraszczając - taki nakaz to się wydaje na zasadzie "papiery się
    zgadzają, ten co się domaga - istnieje, ten od którego się domaga też
    istnieje, teoretycznie takie roszczenie może istnieć, jeśli pozwany się
    nie sprzeciwia, to można komornika wysłać".

    Nakaz jest narzędziem do ruszenia machiny egzekucji roszczenia. I
    zadziała o ile pozwany nie wniesie sprzeciwu.

    To takie "przyklepanie" roszczenia, żeby nie było sytuacji że komornik
    do niego wchodzi, a on "hola, hola, a czego pan tu chce".

    Przykładowo - możesz w sądzie przedstawić lipną fakturę, tzn. wystawisz
    fakturę na kogoś, kto nawet o tym nie wie. Nabazgrolisz coś na niej, że
    to niby jego podpis.

    Sąd nie będzie badał krzyżowo księgowości, czy np. tamten twoją fakturę
    zaksięgował, tylko wyda nakaz i cześć.
    Pozwany dostanie nakaz, zrobi wielkie oczy, zakrzyknie "ale ja nie mam
    z nim nic wspólnego", napisze sprzeciw - i dopiero się zacznie
    udowadnianie.

    Ale jak pozwany pojedzie na urlop dłuższy, to się może nakaz
    uprawomocnić, i wcale niełatwo jest takie coś potem ruszyć.

    --
    Pozdro
    Massai