    From: "Marcin" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nierzetelne biuro rachunkowe i ZUS
    Date: Sat, 4 Jan 2003 15:31:55 +0100

    Witam.
    Mam jednoosobową działalność gospodarczą. Po jej założeniu, prowadzenie
    księgowości zleciłem biuru rachunkowemu (nie było to jakieś duże biuro, ale
    księgowa z DG).Jakież było moje zdziwienie, kiedy przy zmianie biura wyszło
    na jaw iż nie miałem zgłaszanych deklaracji ani odprowadzanych składek do
    ZUS od ładnych kilku miesięcy. Pieniądze na składki dawałem oczywiście
    księgowej (bez żadnych pokwitowań), która miała ja wpłacać. W tym czasie
    normalnie rozliczałem się z US. Co zrobić w takiej sytuacji? Księgowa (ta z
    biura rachunkowego) wypiera się tego, że dostawała ode mnie jakiekolwiek
    pieniądze na ZUS. Nie składała też deklaracji, co jak się nie mylę jest
    obowiązkiem biura rachunkowego. Poradziła mi, aby złożyć zawiadomienie o
    odwieszeniu działalności i zacząć płacić składki jakby nic się nie stało. Do
    dnia dzisiejszego nie płacę składek. Boję się ruszać tę sprawę w ZUS, bo nie
    wiem jak mam to rozegrać. Czy pozwać biuro rachunkowe? A może zaproponować
    księgowej aby zapłaciła wszystkie zaległe składki plus jakieś odszkodowanie
    dla mnie, w jakiej wysokości? Jakie konsekwencje grożą biuru rachunkowemu za
    nierzetelne prowadzenie księgowości?
    Proszę o radę, jak wybrnąć z tej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Marcin