  • Data: 2003-01-05 13:26:09
    Temat: Re: Nierzetelne biuro rachunkowe i ZUS
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Mam jednoosobową działalność gospodarczą. Po jej założeniu, prowadzenie
    > księgowości zleciłem biuru rachunkowemu (nie było to jakieś duże biuro, ale
    > księgowa z DG).

    Rozumiem, że podpisałeś umowę zlecenia na prowadzenie ksiąg?

    Jakież było moje zdziwienie, kiedy przy zmianie biura wyszło
    > na jaw iż nie miałem zgłaszanych deklaracji ani odprowadzanych składek do
    > ZUS od ładnych kilku miesięcy.

    Czy w umowie było to zastrzeżone jako obowiązek biura? Rozumiem, ze w US było
    zgłoszone te biuro jako prowadzące Twoje księgi.

    Pieniądze na składki dawałem oczywiście
    > księgowej (bez żadnych pokwitowań), która miała ja wpłacać.

    Masz może świadków, jakiekolwiek pokwitowania? Absolutnie nic?

    W tym czasie
    > normalnie rozliczałem się z US. Co zrobić w takiej sytuacji? Księgowa (ta z
    > biura rachunkowego) wypiera się tego, że dostawała ode mnie jakiekolwiek
    > pieniądze na ZUS. Nie składała też deklaracji, co jak się nie mylę jest
    > obowiązkiem biura rachunkowego.

    Jest o ile wynika to z zawartej umowy.

    Czy pozwać biuro rachunkowe?

    Jeżeli uważasz, że dasz radę coś udowodnić to jasne.

    A może zaproponować
    > księgowej aby zapłaciła wszystkie zaległe składki plus jakieś odszkodowanie
    > dla mnie, w jakiej wysokości?

    Składki powinieneś zapłacić sam, poźniej ewentualnie wytoczyć powództwo z art.
    471 KC. Pozostają kwestie dowodowe - masz nauczkę- nic na słowo.

    Jakie konsekwencje grożą biuru rachunkowemu za
    > nierzetelne prowadzenie księgowości?

    Odpowiedzialność cywilna na pewno co do innych to sie nie wypowiadam.

    Pozdrawiam,
    Ciacho