  • 471. Data: 2015-03-20 23:45:30
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-03-15 o 21:59, Liwiusz pisze:

    > To, że nie znasz orzeczeń w oczywistych sprawach (sprzedaż samochodu w
    > leasingu, bo właściciel spóźnił się z powództwem p-egz) - mogę
    > zrozumieć, ale dlaczego swojej niewiedzy używasz jako argumentu? :)

    Bo jakby gdzieś u nas w powiecie komornik sprzedał samochód w leasingu,
    to na 100% bym o tym wiedział, a komornik miałby po prostu zarzuty. Raz
    jedyny przypominam sobie wiele lat temu, że jakiś asesor komorniczy
    próbował zająć samochód, którym jego dłużnik przyjechał - samochód
    należał do jego pracodawcy. Ponieważ się upierał, że można, więc
    zadzwoniliśmy do jego komornika i ten przyznał nam rację. Oczywiście mam
    świadomość, że to nie niekoniecznie jest wykładnia prawna, ale zaręczam
    Ci, ze w naszym powiecie takie pomysły by się normalnym zarzutem skończyły.

  • 472. Data: 2015-03-20 23:47:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-03-15 o 13:41, Marek pisze:
    > nie ma
    > tego
    > prostu
    >
    > A może zamiast się tak pałować na wzajem w tym wątku warto podpatrzeć
    > jak jest skonstruowane prawo komornicze w krajach cywilizowanych i
    > rozwiniętych? Może warto popatrzeć a nie wymyślać koło pod nowa.... Np.
    > Chińczycy nie wstydzą się tego, że swój KC skopiowali sobie praktycznie
    > w całości od Niemców. Można? Można.

    Wydaje mi się, że prawo wszystkich krajów jest nawzajem wzorowane na
    sobie. Różnice są w niuansach.

  • 473. Data: 2015-03-21 07:13:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bo jakby gdzieś u nas w powiecie komornik sprzedał samochód w leasingu,
    > to na 100% bym o tym wiedział, a komornik miałby po prostu zarzuty.

    To może wyściub nosa poza powiat i zobacz, że takie sytuacje się
    zgadzają i są zgodne z prawem.

    Raczej ośmieszeniem policji.

    --
    Liwiusz

  • 474. Data: 2015-03-21 08:36:07
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.03.2015 o 21:59, Liwiusz pisze:
    > To, że nie znasz orzeczeń w oczywistych sprawach (sprzedaż samochodu w
    > leasingu, bo właściciel spóźnił się z powództwem p-egz) - mogę
    > zrozumieć, ale dlaczego swojej niewiedzy używasz jako argumentu?:)

    A czy słyszałeś o tym żeby komornik nie zlicytował samochodu w leasingu
    mimo żądania wierzyciela i wierzyciel uzyskał od niego za to odszkodowanie?

    Bo wg Tomasza komornik *musi* zlicytować choćby nie chciał, bo inaczej
    naraża się na odszkodowanie.

    p. m.

  • 475. Data: 2015-03-21 09:08:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-21 08:36, m wrote:

> [...]
    >
    > Bo wg Tomasza komornik *musi* zlicytować choćby nie chciał, bo inaczej

    I to jest clou dyskusji.

    Shrek.

  • 476. Data: 2015-03-21 09:41:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 08:36, m pisze:

> [...]
    >
    > Bo wg Tomasza komornik *musi* zlicytować choćby nie chciał, bo inaczej

    Oczywiście, tak jest. Skoro samochód został zajęty, to musi być
    zlicytowany (jeśli nie było powództwa przeciwegzekucyjnego), sprawa jest
    tak oczywista, że nie sądzę, aby jakikolwiek komornik postąpił inaczej.

    Równie dobrze możesz się pytać, czy jak komornik zajmie pieniądze, to
    może ich nie wypłacić wierzycielowi.

    --
    Liwiusz

  • 477. Data: 2015-03-21 09:42:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 09:08, Shrek pisze:

    > I to jest clou dyskusji.

    To są podstawy znane każdemu cokolwiek zorientowanemu. Nasza grupa jest
    ewenementem, kiedy na tematy prawne wypowiadają się osoby nie mające
    elementarnego pojęcia o temacie :/

    --
    Liwiusz

  • 478. Data: 2015-03-21 10:09:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-21 09:42, Liwiusz wrote:

    > To są podstawy znane każdemu cokolwiek zorientowanemu. Nasza grupa jest
    > ewenementem, kiedy na tematy prawne wypowiadają się osoby nie mające
    > elementarnego pojęcia o temacie :/

    No to nam szaraczkom opowiedz te podstawy, jako żeś taki oświecony.
    Jakie konsekwencje grożą komornikowi za niezajęcie ciągnika sąsiada i
    kiedy ostatnio taka okoliczność się przytrafiła w praktyce?

    Shrek.

  • 479. Data: 2015-03-21 10:19:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 10:09, Shrek pisze:

    > No to nam szaraczkom opowiedz te podstawy, jako żeś taki oświecony.
    > Jakie konsekwencje grożą komornikowi za niezajęcie ciągnika sąsiada i
    > kiedy ostatnio taka okoliczność się przytrafiła w praktyce?

    Jeśli do tej pory nie zrozumiałeś, to niewiele poradzę. Jest w tym
    temacie odpowiednia literatura, polecam. Nadal nie widzisz nawet różnicy
    w "musi zająć" od "musi zlicytować", skoro w dyskusji o "musi
    zlicytować" używasz argumentów o "musi zająć".

    --
    Liwiusz

  • 480. Data: 2015-03-21 10:30:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-21 10:19, Liwiusz wrote:

> [...]
    > w "musi zająć" od "musi zlicytować", skoro w dyskusji o "musi
    > zlicytować" używasz argumentów o "musi zająć".

    Ale odpowiedz na pytanie, a nie rzucasz tekstami o tym, że się nie znam,
    że nie zrozumiałem itd.

    Co grozi komornikowi za niezajęcie ciągnika sąsiada i czy już coś
    takiego się zdarzyło. Bo jak nie, to wbrew temu co twierdzisz ty i
    Tomasz komornik wcale nie _musi_ tego robić (a robi bo mu tak wygodnie).

    Zdaje się że ty postulowałeś utrzymanie zakazu przechodzenia na
    czerwonym świetle i jednocześnie zdjęcie sankcji?

    Shrek.