  • 481. Data: 2015-03-21 11:19:52
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Ale komornik ma zajmować to, o co wystąpi wierzyciel Czy żona składała
    > wniosek o zabezpieczenie pieniędzy z tego konta technicznego? - bo
    > czegoś tu nie rozumiem.

    czasami nie wskazujesz konta tylko wnosisz o poszukiwanie majątku,
    znalazł sobie bank i zajął

    Icek

  • 482. Data: 2015-03-21 11:21:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 10:30, Shrek pisze:

    > Co grozi komornikowi za niezajęcie ciągnika sąsiada i czy już coś

    A czy ten ciągnik jest we władaniu dłużnika, czy nie? Jeśli jest, to
    niezajęcie grozi przede wszystkim skargą na działanie komornika. W razie
    uznania skargi, i w razie stwierdzenia, że ciągnik jest jednak
    własnością dłużnika, komornik będzie zobowiązany do naprawienia szkody
    wierzycielowi. W przeciwnym przypadku szkody może nie ma, ale jest
    odpowiedzialność dyscyplinarna.

    Popełniasz błąd przyjmując założenie, że ciągnik jest "własnością
    sąsiada", podczas gdy w czasie zajęcia fakt ten jest nieistotny, w
    przeciwieństwie do władania.

    --
    Liwiusz

  • 483. Data: 2015-03-21 11:25:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 11:19, Icek pisze:
    > czasami nie wskazujesz konta

    Rzekłbym, że nie czasami, tylko w praktyce zawsze - wskazuje się bank i
    żąda zajęcia wszystkich rachunków dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 484. Data: 2015-03-21 11:25:34
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > szkodzi. W końcu jak nie pilnujesz samochodu, to zawsze jest ryzyko, że
    > ktoś ci go zajebie i musisz się z tym liczyć:P
    >
    > A komornik - prywatnie to on się takimi praktykami brzydzi, no ale musi
    > prawo mu inaczej nie pozwala - prowizję też musi wziąć, bo prawo inaczej
    > mu nie pozwala... Ogólnie to chujową ma pracę - nie dość że musi działać
    > wbrew sumieniu, to jeszcze ludzie się przypierdalają że komuś traktor
    > zajuma i nagonki medialne organizują, a przecież on inaczej nie może.
    > Nawet menda prokurator - niby kolega po fachu, a się przypierdolił:P

    to chyba jest doskonałe podsumowanie na całą tą dyskusję.

    Icek

  • 485. Data: 2015-03-21 19:32:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-20 o 21:57, Liwiusz pisze:

    > Może uczestniczyliśmy w innej dyskusji, ale nie była ona o tym, o czym
    > piszesz, tylko o tym, czy komornik może odstąpić od zajęcia rzeczy
    > będącej we władaniu dłużnika, jeśli są podejrzenia, że nie jest
    > własnością dłużnika. Odpowiedź brzmi: nie może.

    no to prosze o paragraf. Bo ja znam tylko taki który taką mozliwosc a
    nie obligacje wprowadza. I to jest logiczne, bo skoro to komornik
    decyduje kto włada rzeczą to nie moze być zobligowany do czynnosci o
    której sam decyduje. Tak jak nie ma przepisu prawa nakazującego sedziom
    nie skazywać niewinnych.

    --
    @foe_pl

  • 486. Data: 2015-03-21 19:38:36
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 12:58, n...@t...net.pl pisze:
    > Ja na miejscu komorników w takich sytuacjach kiedy wierzyciel
    > wskazuje jakąś osobę, do zajęcia rzeczy to uprzedziłbym,
    > że jak będzie to wskazanie chybione to wierzyciel w ciągu 7 dni
    > musi pokryć koszty tej chybionej egzekucji.
    > Wierzyciel też musi ponieść odpowiedzialność za fałszywe wskazania.

    ale dlaczego?
    Po to jest komornik by bajki wierzyciela zweryfikował. To komornik
    stwierdza władanie rzeczą a nie wierzyciel.

    --
    @foe_pl

  • 487. Data: 2015-03-21 20:02:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 11:21, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Popełniasz błąd przyjmując założenie, że ciągnik jest "własnością
    > sąsiada", podczas gdy w czasie zajęcia fakt ten jest nieistotny, w

    W omawianym przypadku władania nie udowodniono.
    To że ciągnik stał na czyimś terenie nie oznacza władania nim
    przez dłużnika. A jakoś nie obiło mi się o uszy zajmowania
    przez komorników samochodów parkujących na parkingu dłużnika.

    Pozdrawiam

  • 488. Data: 2015-03-21 21:11:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-15 o 19:38, the_foe pisze:

    > ale dlaczego?
    > Po to jest komornik by bajki wierzyciela zweryfikował. To komornik
    > stwierdza władanie rzeczą a nie wierzyciel.

    Władanie, to jedynie jeden z wielu aspektów problemu - akurat chwilowo
    najmniej istotny. Inne, to:
    1) Wskazanie innej osoby do egzekucji, niż dłużnika.
    2) Wskazanie mienia innej osoby, niż dłużnika.
    3) Uzyskanie tytułu wykonawczego na osobę, która nie jest dłużnikiem.

  • 489. Data: 2015-03-21 22:47:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 19:32, the_foe pisze:

    > no to prosze o paragraf.

    Na co? Na to, że komornik ma zająć rzeczy będące we władaniu dłużnika?

    > Bo ja znam tylko taki który taką mozliwosc a
    > nie obligacje wprowadza.

    Podaj ten przepis, to będzie łatwiej dyskutować.

    --
    Liwiusz

  • 490. Data: 2015-03-21 22:48:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 19:38, the_foe pisze:

    > ale dlaczego?
    > Po to jest komornik by bajki wierzyciela zweryfikował. To komornik
    > stwierdza władanie rzeczą a nie wierzyciel.

    I weryfikuje. Ale tylko władanie, nie własność.

    --
    Liwiusz