eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKara za niepłacenie podatków przez osobę wynajmującą komuś pokój › Kara za niepłacenie podatków przez osobę wynajmującą komuś pokój
  • Data: 2005-09-22 12:02:09
    Temat: Kara za niepłacenie podatków przez osobę wynajmującą komuś pokój
    Od: " Kalito" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Mam taki problem:

    Wynajmuję sobie w Krakowie pokój u pewnej starszej pani w domu jednorodzinnym.
    Oprócz mnie mieszka jeszcze jeden lokator. Nie mamy umów (bo mało kto chce
    takowe podpisywać), z czego wnoszę, że na pewno owa pani nie odprowadza
    podatków od tegoż zarobku. Wszystko było ok, dopóki nie pojawiła się pewna
    szkoda w (wspólnej) łazience. Mianowicie pojawiło się pęknięcie na zbiorniku
    wody na WC typu kompakt. Oczywiście ja się zupełnie do tego nie poczuwam, bo
    umyślnie tego nie zrobiłem, a jakoś nie wyobrażam sobie żeby to móc zrobić
    nieumyślnie. Kobiecina poszła do sklepu, zamówiła zbiornik, który razem z
    montażem kosztować będzie 230zł. Chce nasz oczywiście obciążyć (po połowie -
    odpowiedzialność zbiorowa). Gdy w czasie rozmowy z właścicielką argumenty jej
    się wyczerpały (bo nie ma możliwości nic mi udowodnić), to zaczęła ona uciekać
    się do argumentów typu "Jak nie zapłacicie, to jutro wystawię wasze graty na
    zewnątrz i zmienię zamki". Wystraszyłem się nieco i zaproponowałem, iż możemy
    tę kwotę podzielić na 3 (ona 1/3 i my 2/3). Wychodzi niecałe 80zł. Jak dla
    mnie to sporo - zwłaszcza jeśli mam to wydać za szkodę, której nie wyrządziłem
    (i raczej drugi lokator też jej nie spowodował).

    I teraz konkrety:

    Jakie mam prawa jeśli nie podpisałem z nią umowy? Czy może mnie ot tak wywalić
    z mieszkania (zapłaciłem za cały wrzesień)? Czy argumentem może być US? Jaki
    jest tryb interwencji US (czy to trwa trzy dni, czy miesiąc), czy potrzebuję
    świadków? Co jej grozi za niezgłoszenie dochodu z tytułu wynajmu? Po prostu
    czy mam jakieś szanse na uniknięcie tej opłaty (do której się zupełnie nie
    poczuwam)?

    Zaznaczę od razu, że zależy mi na tym, żeby załatwić to szybko, bo mieszkam
    tam do końca września i opuszczam Kraków, a parę dni później opuszczam Polskę.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Andrzej Kalitowski
    k...@p...onet.pl