  • Data: 2007-05-13 22:57:11
    Temat: Grożny pies a mieszkańcy
    Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mieszkańcy domku koło przyblokowych garazy mają psa (amstafa czy pitbula?).
    Pies im ucieka spoza ogrodzenia domu (ja widziałam trzykrotne gonienie za
    nim, przy czym raz ten pies prawie zaatakował młodego chłopaka) . Jak był
    szczeniakiem, a dom był w początkach budowy, to sama widziałam, jak szczuli
    go na wszystkich i wszystko przechodzące obok ogrodzonej działki (mam obok
    garaż).
    Problem: pies zupełnie nie słucha właścicieli. Dziś znów uciekł
    właścicielom. Ja akurat, razem z 5 dzieci szłam z garazu do domu (tzn.
    dzieci biegały po parkingu, nim zamknęłam garaż). Pies w postawie "uważaj,
    jestem groźny" podbiegł do dzieci. Dzięki temu, że znam psi język,
    pokierowałam zachowaniem dzieciaków - i pies stracił nimi zainteresowanie -
    pobiegł dalej, a za nim z kolczatką jeden z właścicieli.
    Na zwróconą uwagę właściciele psa zareagowali agresją (szkoda słów,
    skończyło się tym, że pies niby jest wysoko ubezpieczony, więc jak mi
    zagryzie dziecko, to dostanę wysokie odszkodowanie :-(. Pies niby jest
    zarejestrowany w spisie psów agresywnych hodowanych w domach.
    Pytanie: czy mam jakąś możliwość, by policja/straż miejska/inne służby
    zainteresowały się biegającym luzem amstafem/pitbullem (i biegającym za nim
    właścicielem), zanim ten pies kogoś pogryzie.
    2. Czy ja, jako zwykły człek, mogę sprawdzić, czy w istocie ten pies jest
    zarejestrowany w spisie hodowanych ras agresywnych?

    Ja również boję się tego psa. A najbardziej boję się o moje (i moich
    sąsiadów, znajomych) dzieci.... Bardzo proszę, pomóżcie...

    Dorota