  • Data: 2008-08-24 19:31:59
    Temat: GUS sprzedaje dane?
    Od: mnm <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jakis czas temu zalozylem firme - spolke cywilna. Niemalze natychmiast
    po zlozeniu stosownych dokumentow w odpowiednich urzedach rozdzwonil sie
    telefon. Skladano mi oferty zalozenia konta, prowadzenia ksiegowosci
    itp. Musze zaznaczyc, ze nigdzie nie umiescilem danych firmy (w zadnym
    katalogu interenetowym, folderze itp. - na 100% nigdzie) - nie zdazylem
    jeszcze zalozyc konta w banku. Za ktoryms razem rozzloszczony zapytalem
    skad maja moje dane (zaczalem mocno naciskac) to pani w kolko
    powtarzala, ze 'z ogolnie dostepnych zrodel' - jakby plyta sie zaciela.
    Zreszta nawet nie zalezalo mi na publikowaniu danych firmy, bo nie ma
    takiej potrzeby. Oczywiscie podejrzenia padly na ktorys z urzedow
    (gmina, us, gus?). Na poczatku chodzilo to za mna i zastanawialem sie
    gdzie cos takiego zglosic, ale mi przeszlo. Dopiero niedawno obila mi
    sie o uszy jakas rozmowa znajomych z duzej firmy i informacja, ze dane
    do rozsylania spamu poczta tradycyjna maja wlasnie z gusu - wiec mam
    ewentualne zrodlo przecieku. Zdaje sie, ze w ewidencji gminy mozna
    sprawdzic czy jest wpisana jakas firma, ale jesli zna sie jej dane. Byc
    moze GUS tez cos takiego ma, ale chyba jako kryterium wyszukiwania nie
    mozna podac: firmy zalozone do 5 dni wstecz??
    Czy ktos sie orientuje? Moze jestem w bledzie i da sie cos takiego
    wyciagnac legalnie. A jesli nie, to gdzie moge zlozyc zawiadomienie o
    takim procederze? Jak to zalatwic zeby pismo nie polecialo do kosza, a
    zeby ich zabolalo? Jestem zdeterminowany i moge pozniej trzymac reke na
    pulsie, sprawdzac czy ktos sie tym zajal i z jakim efektem, potrafie tez
    splodzic odpowiednie pismo - nie chce mi sie tylko przekopywac przez
    sterty paragrfow (nawet nie wiem od czego zaczac), moze ktos bedzie
    potrafil mi odrazu powiedziec do kogo uderzyc, albo ze nie mam podstaw
    do tego.
    Sprawa moze wydaje sie niegrozna, bo chodzi tylko o dane teleadresowe,
    ale jesli rownie dobrze moja konkurencja bedzie mogla (juz, albo za
    jakis czas) inne informacje kupic (jakies poufne np. z US)?

    Pozdrawiam
    Marcin