  • Data: 2009-10-27 09:59:42
    Temat: Czy organizator wyjazdu ma prawo...
    Od: "Idiom" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mój 10-letni syn wyjeżdża na coś, co nazywa się szumnie "zieloną szkołą" a jest
    de facto 4-dniowym wyjazdem rekreacyjnym. Nie jest to żaden wyjazd związany z
    uprawianiem sportów itp.

    Wychowawczyni podczas zebrania rozdała nam karty uczestnictwa (przygotowane
    przez organizatorów wyjazdu), w których, oprócz takich przydatnych informacji,
    jak numery telefonów rodziców, zażywane leki itp. ma znaleźć się oświadczenie
    lekarza, że dziecko może uczestniczyć w wyjeździe.

    I tu zaczynają się moje schody.

    Mieszkamy w Małopolsce, ale należymy do Śląskiej Kasy Chorych - jedynej, która
    wydała swoim uposażonym karty chipowe. Poza Śląskiem - nikt z nich nie odczyta
    mojego prawa do ubezpieczenia :)

    Na Śląsk po tę pieczątkę nie zdążę pojechać, w Małopolsce, w ramach
    ubezpieczenia nikt mi tego nie załatwi. Oczywiście, mogę wpaść do pierwszego z
    brzegu gabinetu prywatnego, potrwa to pewno kwadrans i będzie załatwione, ale
    mój portfel stanie się lżejszy o 50 PLN.

    I intryguje mnie czy taki wymóg jest konieczny (czyli - czy przypadkiem 5 dych
    nie wydam dla czyjegoś widzi-mi-się). Czy dziecko, jadąc na 4-dniową wycieczkę
    do jakiegoś ośrodka musi mieć zgodę lekarza? Czy moja zgoda nie wystarczy, skoro
    zasadniczo to ja jestem odpowiedzialna za moje dziecko, a nie - jakikolwiek lekarz.

    Co o tym sądzicie?

    pozdr

    Monika