eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Allegro] Uszkodzona przesyłka, a zwrot wartości[Allegro] Uszkodzona przesyłka, a zwrot wartości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.gazeta.pl
    !not-for-mail
    From: "von_clik_de_ojoj" <v...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Allegro] Uszkodzona przesyłka, a zwrot wartości
    Date: Thu, 27 Jan 2005 14:26:58 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 32
    Message-ID: <ctapto$fum$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "von_clik_de_ojoj" <v...@g...pl>
    NNTP-Posting-Host: topconsulting.k.mcnet.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1106832120 16342 217.67.196.189 (27 Jan 2005 13:22:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jan 2005 13:22:00 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-User: von_clik_de_ojoj
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:273543
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie odnośnie postępowania.

    Na internetowej aukcji dokonałem zakupu używanego sprzętu komputerowego, na
    kwotę ponad 2000 zł. Odbiór przesyłki pokwitowano w moim imieniu, jednak
    okazało się, że sprzęt zawarty w jednej z trzech paczek (wszystkie pod
    jednym nr. listu przewozowego) jest fizycznie uszkodzony. Po dalszych
    oględzinach pozostałych paczek, już w obecności kuriera okazało się, że
    przesyłka była fatalnie zabezpieczona, monitor leżał na kineskopie, brak
    wewn. zabezpieczeń, komputer praktycznie owinięty tekturą, brak opisu zewn.
    co do zawartości i preferowanego sposobu transportu.
    Spisałem protokuł szkody (dokumenty reklamacyjne jeszcze nie złożone. Zakupu
    dokonałem 10 stycznia br. Przesyłka była ubezpieczona. Od momentu
    sprawdzenia i spisania protokołu sprzęt został zabezpieczony i nie używany.
    Wraz ze sprzedającym ustaliliśmy, że wszczynamy postępowanie reklamacyjne,
    sprzedający zabrał sprzęt, a ja miałem dostać połowę wartości, z resztą
    kwoty mieliśmy poczekać na decyzję ubezpieczalni. Od początku sprawa była
    jasno postawiona, że odstępujemy od umowy z uwagi na prawdopodobieństwo
    wystąpienia wad ukrytych tytułem złego zabezpieczenia i uszkodzenia
    mechanicznego. Teraz sprzedający twierdzi że dokonał naprawy (koszt ponoć
    100 zł) w serwisie, ma potwierdzenie w postaci certyfikatu pełnej
    sprawności. Chce mi odesłać sprzęt z powrotem. Argumentuje to przepłaceniem
    z mojej strony, w związku z czym ja rzekomo chcę się go pozbyć.
    Jakie Państwa zdaniem mam szanse na odzyskanie pieniędzy. Czy sprawą
    powinien odrazu zająć się prawnik, czy najpierw sprawę przedłozyć w jakiejś
    organizacji praw konsumenta, rzecznika?

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za opinię i informację.
    Dariusz Moleda



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1