  • Data: 2005-01-27 13:26:58
    Temat: [Allegro] Uszkodzona przesyłka, a zwrot wartości
    Od: "von_clik_de_ojoj" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie odnośnie postępowania.

    Na internetowej aukcji dokonałem zakupu używanego sprzętu komputerowego, na
    kwotę ponad 2000 zł. Odbiór przesyłki pokwitowano w moim imieniu, jednak
    okazało się, że sprzęt zawarty w jednej z trzech paczek (wszystkie pod
    jednym nr. listu przewozowego) jest fizycznie uszkodzony. Po dalszych
    oględzinach pozostałych paczek, już w obecności kuriera okazało się, że
    przesyłka była fatalnie zabezpieczona, monitor leżał na kineskopie, brak
    wewn. zabezpieczeń, komputer praktycznie owinięty tekturą, brak opisu zewn.
    co do zawartości i preferowanego sposobu transportu.
    Spisałem protokuł szkody (dokumenty reklamacyjne jeszcze nie złożone. Zakupu
    dokonałem 10 stycznia br. Przesyłka była ubezpieczona. Od momentu
    sprawdzenia i spisania protokołu sprzęt został zabezpieczony i nie używany.
    Wraz ze sprzedającym ustaliliśmy, że wszczynamy postępowanie reklamacyjne,
    sprzedający zabrał sprzęt, a ja miałem dostać połowę wartości, z resztą
    kwoty mieliśmy poczekać na decyzję ubezpieczalni. Od początku sprawa była
    jasno postawiona, że odstępujemy od umowy z uwagi na prawdopodobieństwo
    wystąpienia wad ukrytych tytułem złego zabezpieczenia i uszkodzenia
    mechanicznego. Teraz sprzedający twierdzi że dokonał naprawy (koszt ponoć
    100 zł) w serwisie, ma potwierdzenie w postaci certyfikatu pełnej
    sprawności. Chce mi odesłać sprzęt z powrotem. Argumentuje to przepłaceniem
    z mojej strony, w związku z czym ja rzekomo chcę się go pozbyć.
    Jakie Państwa zdaniem mam szanse na odzyskanie pieniędzy. Czy sprawą
    powinien odrazu zająć się prawnik, czy najpierw sprawę przedłozyć w jakiejś
    organizacji praw konsumenta, rzecznika?

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za opinię i informację.
    Dariusz Moleda