  • 1. Data: 2005-01-27 13:26:58
    Temat: [Allegro] Uszkodzona przesyłka, a zwrot wartości
    Od: "von_clik_de_ojoj" <v...@g...pl>

    Witam,
    będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie odnośnie postępowania.

    Na internetowej aukcji dokonałem zakupu używanego sprzętu komputerowego, na
    kwotę ponad 2000 zł. Odbiór przesyłki pokwitowano w moim imieniu, jednak
    okazało się, że sprzęt zawarty w jednej z trzech paczek (wszystkie pod
    jednym nr. listu przewozowego) jest fizycznie uszkodzony. Po dalszych
    oględzinach pozostałych paczek, już w obecności kuriera okazało się, że
    przesyłka była fatalnie zabezpieczona, monitor leżał na kineskopie, brak
    wewn. zabezpieczeń, komputer praktycznie owinięty tekturą, brak opisu zewn.
    co do zawartości i preferowanego sposobu transportu.
    Spisałem protokuł szkody (dokumenty reklamacyjne jeszcze nie złożone. Zakupu
    dokonałem 10 stycznia br. Przesyłka była ubezpieczona. Od momentu
    sprawdzenia i spisania protokołu sprzęt został zabezpieczony i nie używany.
    Wraz ze sprzedającym ustaliliśmy, że wszczynamy postępowanie reklamacyjne,
    sprzedający zabrał sprzęt, a ja miałem dostać połowę wartości, z resztą
    kwoty mieliśmy poczekać na decyzję ubezpieczalni. Od początku sprawa była
    jasno postawiona, że odstępujemy od umowy z uwagi na prawdopodobieństwo
    wystąpienia wad ukrytych tytułem złego zabezpieczenia i uszkodzenia
    mechanicznego. Teraz sprzedający twierdzi że dokonał naprawy (koszt ponoć
    100 zł) w serwisie, ma potwierdzenie w postaci certyfikatu pełnej
    sprawności. Chce mi odesłać sprzęt z powrotem. Argumentuje to przepłaceniem
    z mojej strony, w związku z czym ja rzekomo chcę się go pozbyć.
    Jakie Państwa zdaniem mam szanse na odzyskanie pieniędzy. Czy sprawą
    powinien odrazu zająć się prawnik, czy najpierw sprawę przedłozyć w jakiejś
    organizacji praw konsumenta, rzecznika?

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za opinię i informację.
    Dariusz Moleda

  • 2. Data: 2005-01-27 13:58:31
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 27 Jan 2005 14:26:58 +0100, von_clik_de_ojoj napisał/napisała:
    > Pozdrawiam i będę wdzięczny za opinię i informację.

    ja bym sie nie patyczkowal ze sprzedajacym. Nalezy prawidlowo zabezpieczac
    paczki a z Twojego opisu wynika,ze sprzedajacy olal sprawe.
    Spytaj prawnika co dokladnie mysli o tej sytuacji. Sprzet na pewno stracil
    na wartosci przez transport wiec cala kwota nie nalezy sie sprzedajacemu :)

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze zycie jest tak malo warte *
    GG: 70701

  • 3. Data: 2005-01-27 14:34:52
    Od: "von_clik_de_ojoj" <v...@g...pl>

    > Sprzet na pewno stracil na wartosci przez transport wiec cala kwota nie
    nalezy sie sprzedajacemu :)

    No właśnie, tym bardziej, że sprzęt i tak jest wiekowy. A druga część
    Twojego zdania, czemu chociażby część miałaby się należeć sprzedającemu?
    Allegro czy ubezbieczyciel jeśli sprawa zostanie pozytywnie rozpatrzona,
    powinni chyba zwrócić kasę kupującemu? W końcu to on zawinił... Mylę się?

    P.S. Przepraszam za priva.

  • 4. Data: 2005-01-27 15:48:42
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 27 Jan 2005 14:26:58 +0100, von_clik_de_ojoj napisał(a):

    > Witam,
    > będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie odnośnie postępowania.
    >
    > Na internetowej aukcji dokonałem zakupu używanego sprzętu komputerowego, na
    > kwotę ponad 2000 zł.

    Tak się zastanawiam ,czy kupowałeś do muzeum/no może to jakiś cenny
    zabytek/ czy do pracy.Za 2000 zł ,kupować sprzęt komuterowy /monitor/ na
    alegro ????? i jeszce przyjmować go w przesyłce .Jestem przekonany ,że za
    2000zł kupoisz całkiem porządny komputer.
    Teraz dodaj stracony czas ,nerwy i jeszcze pieniądze któtre zapewne wydasz.
    Moja rada jest taka: na drugi raz zapytaj przed zakupem.
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-01-27 17:07:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    wydasz.
    > Moja rada jest taka: na drugi raz zapytaj przed zakupem.

    za 2000 to nowka sztuka ze sklepu (bez monitora),
    chyba ze to bylo 200 :)

    P.