    From: ciapecki <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zepsuta lodowka w wynajmowanym mieszkaniu
    Date: Tue, 23 Sep 2008 01:52:21 -0700 (PDT)

    mam nastepujacy problem.

    Jestem wynajmujacym, i "podobno" w momencie wprowadzenia sie najemcy
    zepsula sie lodowka (lodowka nie stara 1rok).
    Najemca poinformowal mojego zarzadce o tym fakcie, zarzadca dal
    lodowke na gwarancji do naprawy, naprawa trwala 3tygodnie, lodowka
    jest spowrotem naprawiona.

    Najemca zaplacil miesieczny czynsz pomniejszony o prawie 400zl.

    poinformowalem go o uzupelnieniu wplaty, nie reagowal przez miesiac, z
    kolejnym miesiacem zaplacil tylko normalny czynsz (jak w umowie),
    poinformowalem wiec ponownie o uzupelnienie czynszu za miesiac
    poprzedni. wowczas napisal ze pomniejszyl czyns poniewaz "wg niego
    koszty zwiazane z zepsuciem sie jego jedzenia" wynosily wlasnie tyle.

    czy mial takie prawo?
    wydaje sie ze nie, powinien zaplacic caly czynsz jak jest na umowie,
    tak?

    ja jako wynajmujacy dokonalem wszystkich czynnosci aby lodowka zostala
    naprawiona (poniewaz jest w miare nowa i na gwarancji nie moglem
    wezwac mechanika tylko mialem obowiazek dac ja na gwarancje),

    co mozna w takim wypadku zrobic?
    i kto powinien te prawie 400zl pokryc, ja, wynajmujacy czy moze
    zarzadca?

    pozdrawiam
    krzysiek