  • 1. Data: 2024-09-13 10:13:33
    Temat: Re: Ile kosztowało "16 audytów" w Tauronie?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.09.2024 o 08:51, A. Filip pisze:

    > Czyli jeśli zarzuty padną to czy koszty tych 16 audytów da się
    > potraktować jako "niegospodarność" *jak się będzie chciało* ?

    Czy koszty złapania przez policję złodzieja, który ukradł towar w
    sklepie o wartości np.200 zł da się potraktować jako niegospodarność jak
    się będzie chciało?
    Jak ktoś zatankuje za 200 zł i odjedzie, to trudno, stało się i życzymy
    szerokiej drogi?
    Czyli, jeżeli przewidywane koszty wykrywania przestępstwa i łapania
    złodzieja są wyższe niż wartość kradzieży, to należy olać?

    > Raczej takie zarzuty nie przejdą ale co się pociąga po sądach to się
    > pociąga po sądach. Oskarżenie i proces nie bywają karą samą w sobie?

    Być może dla dzieciaka, który ukradł batonik.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 2. Data: 2024-09-13 12:38:39
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-13 o 10:13, Kviat pisze:

    > Być może dla dzieciaka, który ukradł batonik.
    >
    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    Zaczęli głośno, skończyli cicho.
    cyt.
    05.2024
    Trzy śledcze komisje dużym obciążeniem Kancelarii Sejmu
    Dwie komisje śledcze w Sejmie - ds. wyborów kopertowych oraz wizowa -
    kończą pracę.

    Masz coś do dodania w temacie mr.Kfiatku?

  • 3. Data: 2024-09-13 13:52:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Sep 2024 12:38:39 +0200, alojzy nieborak wrote:

> [...]
    > kończą pracę.
    > Masz coś do dodania w temacie mr.Kfiatku?

    To był maj?
    I jak skończyły?

    J.

  • 4. Data: 2024-09-13 14:26:51
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-13 o 13:52, J.F pisze:

    > To był maj?
    > I jak skończyły?
    >
    > J.

    Gonim króliczka i zasypujem luda nowymi niusami w tempie odpowiednim.
    Jak się skończyły? Na razie nie ma żadnych raportów na stronie sejmu.

  • 5. Data: 2024-09-13 16:19:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Sep 2024 14:26:51 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Gonim króliczka i zasypujem luda nowymi niusami w tempie odpowiednim.
    > Jak się skończyły? Na razie nie ma żadnych raportów na stronie sejmu.

    Więc "kończą" czy "kończą powoli" ?

    W sprawie wyborów - wydanych pieniędzy się wróci, więc komisja chyba
    tylko może przygotować wnioski do prokuratury i/lub TS.

    W sprawie wiz ... a ustaliła juz komisja np ile ich było ?

    J.

  • 6. Data: 2024-09-13 21:54:18
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 13.09.2024 o 10:13, Kviat pisze:

> [...]
    > Czyli, jeżeli przewidywane koszty wykrywania przestępstwa i łapania
    > złodzieja są wyższe niż wartość kradzieży, to należy olać?

    OT: Mieszasz systemy walutowe. Jakie by koszta złapania złodzieja nie
    były, ewentualnie odzyskane mienie nie idzie na pokrycie tych kosztów. Z
    biznesowego pkt. widzenia łapanie złodzieja to zawsze niegospodarność ;)

    Tu wyjebano 13 baniek na coś co w efekcie daje "trzy zawiadomienia o
    możliwych nieprawidłowościach". Przekładając na twój przykład, sklep
    wydał 13 baniek na audyt w wyniku którego powiadomiono prokuraturę o
    możliwości kradzieży na kwotę 200zł.

    PD

  • 7. Data: 2024-09-14 00:44:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-13, PD <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > możliwych nieprawidłowościach". Przekładając na twój przykład, sklep
    > wydał 13 baniek na audyt w wyniku którego powiadomiono prokuraturę o

    Źle położony akcent. Jeśli były powody aby podejrzewać coś grubego, to
    13 baniek tak. Jeśli nie było powodów, to nie. A tak w ogóle to nie ma
    jakiś obowiązkowych audytów?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-09-14 10:14:09
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Źle położony akcent. Jeśli były powody aby podejrzewać coś grubego, to
    > 13 baniek tak. Jeśli nie było powodów, to nie. A tak w ogóle to nie ma
    > jakiś obowiązkowych audytów?

    Doczytałem, 13 baniek to skala ew. przekrętu nie koszt audytów ;) Tyle
    że to też niewiele zmienia. Właściciel jak najbardziej powinien być
    zainteresowany wykryciem i ściganiem, bo on kasę może odzyskać.
    Natomiast organy ścigania ścigają na swój koszt bez opcji zwrotu
    kosztów. Natomiast Kviatek rzuca na stół sztuczny dylemat pt. czy jeśli
    koszty ścigania przewyższają wartość skradzionego mienia to czy należy
    olać. Koszt ścigania i wartość skradzionego mienia nie mają ze sobą
    żadnego powiązania, to dylemat klasy czy warto kupić pomidory jeśli cena
    stali jest wysoka. No ale pomoralizować można.

    PD

  • 9. Data: 2024-09-14 11:55:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.09.2024 o 10:14, PD pisze:

> [...]
    > kosztów. Natomiast Kviatek rzuca na stół sztuczny dylemat pt. czy jeśli
    > koszty ścigania przewyższają  wartość skradzionego mienia to czy należy

    LOL
    Umiejętność czytania ze zrozumieniem, to bardzo trudna sztuka.
    Sprawdź jeszcze raz, w jakim kontekście padło to pytanie. I dlaczego takie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2024-09-14 14:09:46
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 14.09.2024 o 11:55, Kviat pisze:

    > LOL
    > Umiejętność czytania ze zrozumieniem, to bardzo trudna sztuka.

    Nie poddawaj się, ćwicz ;)

    > Sprawdź jeszcze raz, w jakim kontekście padło to pytanie. I dlaczego takie.

    I o ten kontekst chodzi. Biznes to biznes, i może sobie kalkulować, czy
    coś mu się opłaca. Jak ziutek wyniesie z fabryki 10 śrubokrętów, to
    często zamiast dyscyplinarki dostaje porozumienie stron, bo wszystkim
    się to opłaca. Dlaczego mieszasz tu koszt złapania ziutka przez policję
    i wprowadzasz pojęcie opłacalności? Jeśli koszt złapania ziutka będzie
    wynosił 8 śrubokrętów, to twoim zdaniem policja jest na + 2 śrubokręty i
    się jej opłaca. Z twoim przesłaniem, że powinno się wyłapywać bez
    względu na opłacalność nie polemizuję. Przybliż pojęcie opłacalności w
    tym kontekście ;)

    PD