  • Data: 2009-07-24 10:50:50
    Temat: "zapłodnię za pieniądze" a polskie prawo
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gdzieś czytałem, że ostatnio stały się modne oferty typu "zapłodnię kobietę za
    pieniądze", taka tańsza alternatywa in vitro. Zakładam, że wyświadczający takie
    usługi nie godziliby się na to gdyby wisiała nad nimi groźba późniejszego
    płacenia alimentów na, bądź co bądź, ich dziecko. Czy jakoś się przed tym
    zabezpieczają czy po prostu naiwnie liczą na to, że ustna umowa typu "ty mi
    płacisz, ja ci daję dziecko, przestajemy dla siebie istnieć" zostanie
    dotrzymana przez drugą stronę? Czy w świetle polskiego prawa osoba świadcząca
    takie usługi ma w ogóle możliwość formalnego zabezpieczenia się przed
    jakąkolwiek odpowiedzialnością (również finansową) wobec dziecka poczętego na
    takich osobliwyzh zasadach?