  • Data: 2006-06-08 21:13:32
    Temat: wypowiedzenie - naruszenie przepisow bhp
    Od: p...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Proboje uzyskac rozwiazanie stosunku pracy za porozumieniem stron - mam
    ciekawa oferte pracy, szkopul w tym ze nie chca zbyt dlugo czekac.
    Obowiazuje mnie 3 miesieczny okres wypowiedzenia a pracodawca godzi sie
    na dwa miesiace. Tyle przyszly pracodawca nie bedzie czekac. Pare razy
    probowalem negocjowac bez skutku okres wypowiedzenia, w moim
    przekonaniu nie pracuje na stanowisku nie do zastapienia - oczywiscie
    zdanie pracodawcy moze byc inne lecz na zdrowy rozsadek wyglada mi to
    na zlosliwosc czy przekore.
    Szukam innej mozliwosci rozwiazania stosunku pracy. Doczytalem w
    archiwum google, ze moge rozwiazac stosunek pracy ze skutkiem
    natychmiastowym jesli doszlo do naruszenia bhp.

    Od paru lat wykonuje prace polegajaca m.in. na schodzeniu po drabinie w
    szybie wysokosci paru pieter gdzie wisi jedynie lina, nie ma zadnych
    innych zabezpieczen typu szelki alpinistyczne itd - mimo naszych
    wielokrotnych monitow u przelozonego i bhp-owca. Godzilem sie na to, no
    bo wiadomo nie chcialem zbyt ostro protestowac w strachu przed utrata
    pracy.
    Mam pare dni niewykorzystanego urlopu jeszcze z 2005r, pare sobot do
    odebrania (i urlop i soboty niewybrane poniewaz nie bylo obsady i
    musialem pracowac)
    Slyszalem w mojej obecnosci hasla typu "ich tu tak duzo pracuje bo malo
    kosztuja", "co tu jeszcze robicie oprocz grania" w obecnosci osob
    trzecich - czy to mobbing?

    Czy powyzsze fakty mogly by mi posluzyc jako argument do rozwiazania
    stosunku pracy ze skutkiem natychmiastowym?

    Pozdrawiam,
    Pracownik