    From: lb <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania
    Date: Mon, 11 Jul 2011 05:34:33 -0700 (PDT)

    witam,
    około miesiąc temu miałem wypadek, sprawca-nieletni, bez
    ubezpieczenia, zajechał mi drogę, co skończyło się kilkoma dniami w
    szpitalu i tygodniem zwolnienia. Koszty leczenia wyniosą kilka tysięcy
    złotych plus uszkodzenia "sprzętu". Bylem już przesłuchiwany przez
    policje, niedawno dostałem pismo z sadu, że przeciw sprawcy sad
    rodzinny rozpoczął postępowanie z art 177 kk.

    1) czy mogę/powinienem coś w tym momencie robić, czy czekać na kolejne
    pisma z sadu?
    2) czy sad może orzec jakieś zadośćuczynienie dla mnie?
    3) jak wygląda dochodzenie odszkodowania na drodze cywilnej? muszę
    mieć jakieś rachunki na uzasadnienie sumy która będę żądał, czy mogę
    sobie powiedzieć kwotę, która mi się zamarzy, a sad będzie ustalał czy
    jest słuszna czy nie?
    4) nie ukrywam, ze wolałbym uniknąć punktu 3 i dogadać się jakoś z
    rodzicami sprawcy, jak to zrobić, żeby wszystko było zgodnie z prawem?
    5) no i skąd wziąć ich adres, bo w piśmie z sadu jest tylko imię i
    nazwisko?

    ad 3 i 4: chce od nich tylko tyle ile straciłem na całym tym
    zdarzeniu, a nie np dodatkowo pół miliona za straty moralne.

    dziękuje i pozdrawiam wszystkich