eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowlasciwe prawo miedzynarodowe › wlasciwe prawo miedzynarodowe
  • Data: 2009-01-07 14:10:45
    Temat: wlasciwe prawo miedzynarodowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mam lekki kociokwik: obywatel panstwa UE nabywa (przez Internet) bilet
    lotniczy za posrednictwem firmy z poza UE. Sam obywatel jest w momencie
    zawierania umowy z wymienioną firmą także poza UE. Umowa dotyczy przelotów
    z EU poza EU i w obrębie EU. Przewoźnik (firma z EU) nie wywiozuje się z
    umowy (np. odwołuje lot). Teraz mamy regulacja UE Nr 261/2004 określającą
    prawa pasażera w ruchu lotniczym, która umożliwia dochodzenie roszczeń w
    podobnych sytuacjach. Wydaje się, że reklamację należy składać
    bezpośrednio do przewoźnika, więc fakt nabycia biletu poza UE i za
    pośrednictwem firmy z poza UE nie powinien mieć znaczenia, ale kto
    powinien być adresatem:
    - tylko siedziba gł. przewoźnika?
    - dowolna w obrędzie UE?
    - dowolna na świecie?

    Jeśli przewoźnik odrzuci reklamacje, instytucją do której można się
    odwołać jest:
    - UE, właściwa ze względu na narodowość pasażera (np. w PL Urząd
    Lotnictwa Cywilnego - Komisja Ochrony Praw Pasażerów)
    - UE, jakaś centralna?

    Optuję raczej za centralną, bo wydaje się, że prawa wynikające z powyższej
    regulacji nie mogą dotyczyć wyłącznie obywateli UE.

    Ktoś pomoże i skomentuje?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1