    From: "ukf71" <u...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wezwanie na komisariat - konsekwencje niestawienia si
    Date: Fri, 11 Mar 2005 10:45:35 +0100

    Witam.
    Chciałem się zapytać czy są w prawie przewodziane konsekwencje za
    niestawienie się na wezwanie do komistariatu w charakterze sprawcy
    wykroczenia.
    Na poczeniu jest tekst, ze są sankcję ale za niestwaienie się w charakterze
    świadka.
    W moim przypadku na wezwaniu jest "sprawcy wykroczenia".
    Jako, ze nie dostarczono zgodnie ze sztuką (wsadzili za wycieraczkę) to nie
    mam zamiaru się zgłaszać.
    Nie wiem dlaczego twierdza iż sprawcą złego parkowania jest właściciel auta
    skoro nikt nie widział kto samochód zaparkował.
    Ja jestem właścicielem i nie zamierzm odpowiadać za brata.
    No ale wzywają mnie.
    Nie pójdę ale czy mogą coś zrobić ?
    Np zatrzymać mnie lub przyjść po mnie aby mnie na komisariat doprowadzić ?
    Bo gdy będzie wezwanie do sądu grodzkiego to oczywsićie sie stawię.
    Ale czy mogą mnie zaciągnąć na komisariat (np z ulicy) ?
    Czy gdyby chcieli mi wlepić mandat (nie wiem czemu mi) to podobno mogą to
    zrobić chyba tylko przez 14 lub 30 dni od wykroczenia.
    Oczywisćie mogę nie przyjać ale nie chcę wogóle się z nimi kontaktować. Mam
    złe wspomnienia.
    czy jak minie te 14 lub 30 dni to mogą juz tylko wysłąć sprawę do sądu
    grodzkiego ?
    Ja bym tak chciał bo tam się stawie i sprawę wyjasnię.
    Nie chcę iść do TYCH panów i TEGO komisariatu bo cieszy się złą sławą (małe
    miasteczko i różne tu się rzeczy dzialy).
    A boję sie, ze mnie capną na ulicy (przypomnę- za złe parkowanie, ale żyjemy
    w Polsce i tu mnie nic nie zdziwi) i będą tzryamc godzinami aż ten mandat
    przyjmę.
    Jest tu taki jeden funcjonariusz co stawia sibie za sprawę honoru aby
    mandaty przyjmować a nie żeby sprawa szłą do sądu grodzkiego.
    Pozdrawiam,
    MJ