    From: j...@y...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: warunki zabudowy - czy wolno nam kazac co mamy budowac ?
    Date: Mon, 24 Sep 2007 06:11:35 -0700

    Ceny nieruchomości wzrosły strasznie, działki drożeją. Czy zatem gmina
    ma prawo mówić nam co możemy a czego nie mozemy wybudowac na naszej
    dzialce ?

    Posiadam dzialke rolna pod Warszawa, 23 km od granicy terenu
    zabudowanego. Dlaczego skoro jestem jej wlascicielem nie moge na niej
    postawic budynku wielorodzinnego ? Warunki geodezyjne na to pozwalaja,
    niedaleko sa wszystkie media. dlaczego skoro jestem wlascicielem
    dzialki wpisanym w KW, gmina ma prawo zabronic mi tego dzialania bo
    teren jest rolny a po odrolnieniu bede mogl postawic tam domek
    jednorodzinny ?

    A ja chce wielorodzinny.

    Rozumiem iz jesli wlascicielem dzialki bylo miasto i posiadalem
    wieczysta dierzawe, to oni mi dyktowali co moge a czego nie moge na
    dzilce robic, ale w sytuacji gdy jest to moja wlasnosc ?

    Czy obecny stan prawny i wszelkie pozwolenia na budowe i plany
    zagospodarowania albo decyzje o warunkach zabudowy nie naruszaja
    naszych Konstytucyjnych praw wlasnosc ?

    Jesli budynek spelnia normy, nikomu nie zagraza, to czemu nie moge go
    postawic w polu ?
    Stac mnie, mam taka ochote, dlaczego ?

    niech mnie ktos oswieci bo nei rozumiem czemu mam placic 7-8 tys za
    metr mieszkania w Warszawie jak moge wybudowac blok 'na wsi' i
    sprzedawac tam mieszkania po 3-4tys m2.

    Dlaczego kaze nam sie budowac domki jednorodzinne na dzilkach ktore
    kosztuja 300-400tys zlotych ?

    Taka cena powinna byc pod wielorodzinna zabudowe.