  • Data: 2008-03-05 13:58:48
    Temat: umowa o pracę problem 2-niby zakaz konkurencji
    Od: "jubel" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pozwoliłem sobie zarzucic drugi wątekdotyczacy tej samej umowy, żeby się
    ntematy nie rozjechały.
    pracodawca (biuro architektoniczne) proponuje mi umowę o prace (negocjujemy
    na azie ustnie, jeszcze nie mam nic zpisanego w garsci).
    Pracodawca chce zawrzec zapis zabraniający mi wykonywanie równolegle innych
    zleceń. Zapis ma znaleźć się w umowie o pracę lub w stanowić odrębną umowę.

    Czy rzeczywiście taki zapis w ogóle może mieć miejsce, tzn czy może mi
    zabronić prowadzenia własnej działalnosci lub wykonywania zleceń które nie
    są moim zdaniem konkurencyjne dla działalności pracowni?
    Czy są jakieś zwyczajowe lub zapisane reguły, kiedy działalność jest
    konkurencyjna?
    Nieco naświetaljąc: mam pracować jako właściwie asystent projektanta, płaca
    oscyluje w okolicach średniej krajowej. Za rezygnację z "zajęć dodatkowych"
    nie przewidziano na razie żadnego dodatku do płacy. Pracownia wykonuje
    projekty obiektów po kilka tysięcy metrów. Moje "własne" zlecenia to domki
    jednorodzinne, wnętrza itd, dla klientów pozyskanych własnymi kanałami, oraz
    działania na granicy w innych branżach (wizualizacje, grafika, strony www
    itp) - gdzie potencjalnym klientem mog być np.konkurencyjne pracownie arch.