  • Data: 2003-12-11 09:18:35
    Temat: testament, przepisanie za zycia, co wybrac?
    Od: "Crazy Russian" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Ma prosbe o rade.
    W skrocie. Moj dziadek chce mi zapisac w testamencie swoje 2 mieszkanie. Ja
    chcialbym sie tam juz teraz wprowadzic i wsadzic pare ladnych groszy w
    kompletny remont, ale...
    ..no wlasnie i tu potrzebuje pomocy
    dziadek ma 3 zone (wszystkie poprzednie zyja ;-)), ktora z nim nie mieszka i
    ponoc zgadza sie, aby dziadek w testamencie mi je w calosci zapisal,
    poniewaz ona w przyszlosci chcialaby tylko jakis drobiazg jako pamiatke po
    nim.
    I tu w zasadzie jest moj problem-boje sie ze mimo zapisania mieszkania na
    mnie jego zona moze podwazyc testament i ubiegac sie o czesc (moze caly)
    lokalu (tzw. zachowek). No jest jeszcze moja Matka (corka dziadka)

    Co byloby najlepiej zrobic, aby moc sie przeprowadzic i zaczac remont, a nie
    stracic tego po smierci dziadka (nie placic kredytu na czyjes wyremontowane
    mieszkanie-tzn dziadka zony lub jej syna, lub mojej matki)
    Zapisanie za zycia? Moze jakas inna forma oprocz testamentu. Moze jakies
    zrzekniecie sie praw zony dziadka i mojej matki do mieszkania.
    poradzcie prosze
    z jakiej wilkosci oplatami musze sie liczyc-500zl, 1000zl, 5000zl???
    (mieszkanie w dziadka czesci starej kamienicy-70 m2)
    NIe mam jeszcze zadnego wlasnego mieszkania
    pzdr
    darek