  • Data: 2003-12-11 11:41:13
    Temat: Re: testament, przepisanie za zycia, co wybrac?
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Crazy Russian" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:br9k1v$rl7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak tez bym wolal, ale dziadek jaby sie bal, ze jak mi juz zapisze to sie
    od
    > niego odwroce.
    > Sprawa jest delikatna, a ja nie chce byc nachalny, ale zdaje sobie sprawe
    > tego, ze w przyszlosci to chetnych bedzie wielu-a ja na remont bede bral
    > kredyt na jakies 6-8 lat
    > Stad moje pytanie
    > A jakie moga byc koszty?

    Co do kosztów to może odpowiedzą Ci osoby bardziej kompetentne ode mnie. Z
    tego co wiem to w zależności od wysokości zarobków płacisz podatek w
    wysokości 5% wartości lub 5% i 7% powyżej jakiegoś progu (coś ok. 10.000).

    Natomiast dziadkowi musisz jakiś podsunąć pretekst. Może np. "nie uzyskam
    kredytu z banku jeśli mieszkanie, które będę remontował nie będzie formalnie
    moje", albo "łatwiej formalności załatwić darowiznę za życia niż po śmierci,
    mniejsze koszty i mniej urzędników i zaświadczeń" (coś podkoloryzować :).
    Jeszcze parę pretekstów można spokojnie wymyślić.

    Ja miałem sytuację, gdy bliska mi i mojej najbliższej rodzinie i bardzo z
    nami związana osoba zmarła w wieku 45 lat pozostawiając mieszkanie. Nie było
    testamentu. Koniec końców skończyło się tak, że mieszkanie trafiło do
    najbiedniejszego z licznej rodziny, która natychmiast zgłosiła swoje
    roszczenia ("bo ma dostać najbiedniejszy a nie wy, bo wy macie już
    mieszkania"). To, że najbiedniejszym był akurat gość, którego zmarła nie
    tolerowała i nie akceptowała jego sposobu prowadzenia się, to już nie miało
    znaczenia.
    Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu. Jak możesz to załatwiaj przed
    śmiercią. Mniej kłopotów, mniej zatargów z bliskimi, wszystko bez
    niedomówień.