    From: Monika <q...@q...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprawa spadkowa a mieszkanie - pilne
    Date: Fri, 2 Sep 2005 11:01:25 +0000 (UTC)

    Witam,
    mam pewniem problem i nie bardzo wiem, od czego zacząć szukanie. Może mnie
    ktoś naprowadzi.

    Mieszkamy (ja, mąż, i dziecko) w mieszkaniu własnościowym w bloku. Mieszkanie
    było własnością dziadka mojego męża - dziadek zmarł w styczniu ubiegłego
    roku. Zostawił dwóch spadkobierców - w tym mojego teścia. Obydwaj panowie od
    śmierci dziadka nie raczyli założyć sprawy spadkowej, więc mieszkanie prawnie
    nie ma właściciela. Nie jesteśmy tu też zameldowani. Zalegamy z czynszem -
    nie jest to zaległosc jakaś super wielka, bo finansowo nam się powodzi
    średnio, ale jednak jest. Istnieje Wspólnota Mieszkańców, zarządcą jest
    administracja.

    Dziś była u mnie pani z owej administracji - Wspólnota jest niezadowolona z
    faktu, że mieszkanie już 1,5 roku nie ma właściciela, a na dodatek nikt nie
    jest zameldowany mimo że mieszkamy tu na stałe. A ponieważ lokal jest
    dodatkowo zadłużony, więc zamierzają wystąpić do sądu. Pani powiedziała mi,
    że w sytuacji, kiedy mieszanie nie ma właściciela, może zostac przekazane
    gminie. Zarówno teść, jak i drugi spadkobierca mają - delikatnie mówiąc - w
    d... fakt, że należy przeprowadzić sprawę spadkową - twierdzą, że mieszkanie
    jest nie do ruszenia i Wspólnota z administracją mogą co najwyżej postraszyć.
    Ja ze swej strony złożyłam do prezesa adminitracji podanie o rozłożenie na
    raty zaległości tak, aby czynsz spłacać na bieżąco - odpowiedź mam otrzymać w
    przyszłym tygodniu.

    Może ktoś poradzi mi, co zrobić i jakie mogą być faktyczne skutki prawne
    takiej sytuacji.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,

    Monika.