  • Data: 2011-02-22 20:16:19
    Temat: spadek, sprzedaz/wynajem mieszkania i pelnomocnictwo
    Od: M <"wytnij-to "@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Moi rodzice mieszkali przez ostatnie 20 lat w mieszkaniu spółdzielczym,
    które zdecydowali się wykupić parę lat temu.
    Niedawno mama zmarła, a mieszkanie było na oboje rodziców.
    Jestem ich jedynym synem.
    Czy wobec tego istnieje konieczność zgłaszania tego faktu do jakiegoś
    urzędu lub sądu?
    Czy tata automatycznie staje się pełnoprawnym właścicielem całego
    mieszkania czy też połowa mamy dzieli się teraz między jego i mnie? - i
    czy któraś z tych opcji zachodzi samoistnie czy musi wcześniej odbyć się
    rozprawa sądowa lub inne postępowanie urzędowe?
    Ja przebywam aktualnie za granicą, a tata zastanawia się nad sprzedażą lub
    wynajmem mieszkania (i przeprowadzką bliżej krewnych).
    Czy fakt, że byłbym właścicielem 25% mieszkania (jeśli nastąpiłby podział
    połowy mamy na mnie i tatę) w jakiś sposób utrudniałby tacie jego sprzedaż
    lub wynajem? - czy wystarczy do tego decyzja i podpis taty?
    Wolałbym uniknąć konieczności latania do Polski tylko z powodu
    konieczności bycia na rozprawie, złożenia podpisu pod umową
    sprzedaży/wynajmu czy też wymeldowania.
    Czy moja obecność w w/w przypadkach byłaby niezbędna czy może to wszystko
    załatwić tata bez mojego udziału? Czy może potrzebne jest do
    tego pełnomocnictwo? - jeśli tak to jaka powinna być jego treść?
    Czy w przypadku podziału połowy mieszkania mamy i zrzeczenia się mojej
    części przypadnie ona mojemu tacie czy też będzie podzielona między osoby
    z drugiej grupy spadkowej (rodzeństwo i rodzice mamy)?
    Zależy mi na rozwiązaniu, które najbardziej ułatwi tacie ewentualną
    sprzedaż lub wynajem mieszkania bez mojego udziału.