  • Data: 2011-02-22 22:13:20
    Temat: Re: spadek, sprzedaz/wynajem mieszkania i pelnomocnictwo
    Od: M <"wytnij-to "@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22-02-2011 o 20:29:53 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > dwóch właścicieli to dwóch sie musi podpisać na akcie sprzedaży,
    > no chyba, że wyprodukujesz pełnomocnictwo dla ojca, który będzie
    > wystepował w twoim imieniu, czyli raz sie podpisze, za siebie a raz za
    > ciebie.
    > innym rozwiazaniem to dział spadku, z przekazaniem ojcu twojej cześci
    > jeszcze inne to zniesienie współwłasności
    > jeszcze inne to darowizna
    > tak czy siek pewnie z raz bedziesz sie musiał zjawić.

    Czy w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa potrzebna jest obecność obu
    osób?
    Czy dałoby się to załatwić w konsulacie?, dowiadywałem się i konsul mógłby
    mi dać notarialnie poświadczyć dokument, tylko musiałbym sam dostarczyć
    jego treść - i czy wtedy nie byłby potrzebny jednak też tata żeby coś tam
    podpisać?
    Rozumiem, że to też rozwiązałoby sprawę?
    Ja zostaje z 1/4, tata z 3/4 i mocą prawną żeby mieszkanie
    sprzedać/wynająć beze mnie?
    Tylko czy wtedy zgłaszamy do Urzędu Skarbowego nabycie spadku obaj czy
    tylko tata? - i jak to wygląda w przypadku działu spadku?